וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת הטענה למכוניות חשמליות - בחינם

טוד ווד, פורבס

27.9.2012 / 12:53

יצרנית הרכב טסלה, המתחרה עם בטר פלייס, החלה לפרוס בארה"ב תחנות הטענה סולאריות. הבעלים: "כל עוד יש אור שמש - תוכלו לנסוע לכל מקום, ובחינם". היעד הבא: אירופה ואסיה

האם לחברת בטר פלייס הישראלת יש מקום נוסף לדאגה? יצרנית הרכב האמריקאית טסלה מוטורס הסירה ביום שני בלילה את הלוט מעל תחנות הטענה חשמליות סולאריות לכלי רכב, אשר החלה החברה לפרוס ברחבי קליפורניה, ושתאפשרנה בסופו של דבר לבעלי מכוניות חשמליות לנהוג כמעט ללא הגבלת מרחק, ובחינם.

"אנשים חושבים שעם מכונית חשמלית אין חופש, ושאתה עלול להיתקע", אמר יו"ר החברה אלון מאסק באירוע תקשורתי שהתקיים במתקן העיצוב של טסלה ליד לוס אנג'לס. "מה שאנחנו מראים היום הוא שיש לך חופש יותר מכל דבר אחר. באור שמש תוכל לנסוע לנצח בחינם, אני חושב שקשה לנצח את זה. מרחק ארוך ובחינם - לא תזכה לכך עם בנזין".

נכון לעכשיו, התחנות עובדות עם הגרסאות המתקדמות של דגם הסדאן המהודר של החברה, S, בלבד. ועדיין, מדובר בצעד נוסף שעושה טסלה כדי לקדם את הידע הקיים אודות מכוניות חשמליות, ובנוסף גם להטות את שוק הרכב.

לדגם S אשר עלותו 69,900 דולר, סוללה הצורכת 85 קילוואט בשעה, וטווח נסיעה של 480 ק"מ לטעינה במהירות ממוצעת של כ-90 קמ"ש. גירסה נוספת (59,900 דולר) צורכת 60 קילוואט בשעה, ויכולה לנסוע במהירות כזו טווח של עד 370 ק"מ. התחנות יעניקו לדגם ה-S אפשרות לנסוע 240 קילומטרים נוספים, ב-30 דקות של טעינה.

טסלה התקינה כבר שש תחנות הטענה בכבישים המהירים בקליפורניה. "עד סוף שנה זו, נוסיף עוד מספר תחנות בקליפורניה", אמר מאסק. "בתוך שנתיים - וזו לא הגזמה - יהיה לנו כיסוי של כמעט כל ארצות הברית, וניתן יהיה לנסוע כמעט בכל מקום". על פי מאסק מתכננת טסלה להתקין את התחנות גם באירופה ובאסיה.

"אני חושב שזהו ממש יום היסטורי, העומד בשורה אחת עם עגינת החללית שלנו בתחנת החלל מוקדם יותר השנה", אמר מאסק, בהתייחס לחברת חקר החלל שלו, Space X.

SolarCity, חברה להתקנת מערכות סולאריות מעמק הסיליקון (שנוסדה על ידי בני דודיו של מאסק, לינדון ופיטר ריב) מספקת את לוחות הבקרה הסולאריים לתחנות הטעינה. מאסק משמש כיו"ר SolarCity, אשר הגישה מוקדם יותר השנה בקשה להנפקה ראשונית של מניות לציבור.

מאסק אמר שהפעלת התחנות באמצעות אנרגיה סולארית תסייע גם למכוניות החשמליות להתגבר על התנגדות נוספת - כשבזמן הטעינה לא ייפלט פחמן דו חמצני, כמו בעמדות טעינה המסתמכות על חשמל שמגיע משריפת דלק.

הוא לא פירט לגבי עלות התחנות וכיצד יכולה טסלה להרשות לעצמה להציע את השירות בחינם. "ביצירת תחנות הטענה סולאריות, תוך שיתוף פעולה הדוק עם SolarCity, ושימוש בטכנולוגית הטעינה שכבר קיימת בדגם S, אנו יכולים להשתמש ביתרון לגודל של דגם S ולהפוך את כל העניין לזול", אמר מאסק.

עם זאת, צפויים תחילה לעלות על הכביש פחות דגמי S מאשר צפתה החברה. בשבוע שעבר הודיעה טסלה על האטה בייצור הדגם בשל עיכוב באספקת רכיבים.

לכתבה באתר פורבס ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully