וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

72 קרונות חדשים לרכבת ישראל

במסגרת ההסכם עם ספקית הקרונות בומברדייה יחלו להכנס לשירות 72 קרונות דו-קומתיים בשנתיים הקרובות. עלות העסקה מוערכת ב-600 מיליון שקלים

רכבת ישראל תוסיף לצי הפעיל שלה עוד 72 קרונות בעלי שתי קומות מחברת בומרדייה בשנת 2014 ו-2015, כך הודיע אמש (חמישי) משרד התחבורה. הרכבת רכשה את הקרונות בעלות כוללת של 600 מיליון שקלים.

הקרונות החדשים (Double-Deck) מכילים 750 מקומות ישיבה עם נגישות לנוסעים להם מוגבלויות. בכל אחד מ-72 הקרונות יפעלו 12 מערכי רכבת עם 6 קרונות נוסעים וכן קרונות כוח. על פי תכנית הפיתוח של רכבת ישראל, תיושם הפעלת רכבת חשמלית בעוד שלוש שנים, כאשר ברכבת מציינים כי הקרונות שנרכשו כעת כבר מוכנים לעבור לקטר חשמלי לצד קטרי דיזל.

עסקה זו בוצעה במסגרת חבילת רכישה של הרכבת עם בומברדייה על פי חוזה שנחתם ב-2010 ובו הצטיידה ב-150 קרונות חדשים. להערכת הרכבת, הכפלת כמות הקרונות תשפר משמעותית רמת הזמינות לנוסעים, השירות והנוחות. עוד מציינים כי במשא ומתן עם בומברדייה הושגה הנחה של 100 מיליון שקלים הכוללת שדרוג קרונות קיימים (חלקם בני 12 שנה) לרמת הבטיחות הנדרשת במערכת מודרנית.

בועז צפריר, מנכ"ל רכבת ישראל, סבור כי עם עליית מחירי הדלק הרכבת תהפוך לכלי-תחבורה משמעותי הרבה יותר לציבור הנוסעים בישראל. "הפיתרון היעיל ביותר להסעת המונים במהירות ובבטיחות. חברת רכבת ישראל נמצאת בתהליך מואץ של פיתוח, התרחבות וקפיצה טכנולוגית משמעותית".

בשנת 2015 תפעיל רכבת ישראל 727 רכבות נוסעים ביממה, לעומת 397 הפועלות כיום.

עוד הרבה על רכבת ישראל בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully