וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהיגה ראשונה: רנו לאטיטוד החדשה

אחרי כישלון הלגונה, רנו תנסה להאבק בקבוצת המשפחתיות הגדולות עם הלאטיטוד, פרי הרומן עם סמסונג. המחיר מפתה - 165 אלף, אבל האם היא רלוונטית?

למרות החידושים הרבים האחרונים והעתידיים, שוק מכוניות המשפחתיות הגדולות מתכווץ בישראל, כשחלק גדול מהצרכנים פוזל לעבר הקרוסאוברים דוגמת יונדאי I35. מצב שבו מכוניות כמו מאזדה6 כמעט ונעלמות מטבלת המסירות (החדשה תגיע בקרוב) וגם המובילות כמו קיה אופטימה ויונדאי I40 נשארות בתחום הארבע ספרתי, על אחת כמה וכמה מותגים אירופיים ואמריקניים.

גם רנו למודת אכזבות בשוק זה מאחר והלגונה, מעולם, לאורך כל שנות חייה, לא הצליחה למצוא חופן צרכנים. כעת, קרסו, יבואני רנו וניסאן לישראל מנסה שוב להראות תחרותית עם הלאטיטוד החדשה. מכונית שבדומה לפלואנס, נולדה משיתוף הפעולה של הצרפתים עם סמסונג הקוריאנית. נתוני הפתיחה נראים מבטיחים, אבל נגדה עומדים שני קשיים מרכזיים עמם היא צריכה להתמודד - המנוע והתזמון.

כמו רנו

בשנים האחרונות, חלה תמורה גדולה במותג רנו בישראל, כשחלק ניכר ממכוניות החברה כבר אינן צרפתיות עוד. חלקן (פלואנס למשל) מגיע מטורקיה (וגם מרגיש כך) וכעת אנו מקבלים רנו גם מקוריאה. לא שיש בכך בעיה ודי להציץ בכבישי ישראל כדי להפנים את החיבה המקומית לתוצרת המזרח אסיאתית.

מבחוץ, ניתן לראות את ההשפעה של הצרפתים על העיצוב הכללי ובטח שבגרסה שתגיע לישראל שבה יותקן דשבורד אחר (זה של הלגונה), אבל הארכיטקטורה הכללית עדיין תחת השפעה קוריאנית נרחבת. במבט מאחור ומהצד, הלאטיטוד מזכירה מאוד את האופטימה של קיה, אך אינה יפה כמוה.

עם אורך של 4.9 מטר, רוחב של 1.8 מטר ובסיס גלגלים של 276 ס"מ, בדומה לאופטימה, גם הלאטיטוד היא מכונית גדולה מאוד והדבר מתבטא במרחב פנימי עצום, במיוחד מאחור. בין ברכי היושבים מאחור לגב המושבים מלפנים פשוט ענק והדבר משרה אווירה מאוד משוחררת בקבינה. פחות אהבנו את תנוחת הנהיגה שמציבה לטעמנו את המושב גבוה מדי, גם ביחס לגלגל ההגה (גם כאשר מוגבה עד לסוף מהלכו). דגם המבחן שניתן לנו להתרשמות הציע את רמת האבזור הגבוהה שכוללת שלל תפנוקים כמו מושבי עור חשמליים המסוגלים להעניק מסאז' ובארץ יהיה גם גג זכוכית פנוראמי.

רנו לאטטיוד. אתר יצרן
תא מטען גדול ושימושי/אתר יצרן

דווקא דיזל

האירופים (וגם אנחנו) אוהבים מנועי דיזל ולכן הם מקבלים את הלאטיטוד עם מנוע ה-2.0 ליטר טורבו דיזל של רנו וגם אנחנו נקבלה כך, לפחות בתחילת הדרך עד שיוצעו בה גם מנוע 2.0, 2.5 V6 ו-3.5 ליטר בנזין. מנוע הדיזל מפיק 175 כ"ס וכן 37 קג"מ שזמינים בסל"ד נמוך מאוד. יחד עם תיבת הילוכים אוטומטית עם 6 מהירויות, הלאטיטוד גם חסכונית למדי (15 ק"מ לליטר בתנאי המבחן), אך לא למהירה במיוחד.

הלאטיטוד זקוקה לחצי שנייה של התעוררות בעת לחיצה על דוושת הסולר בטרם היא מתקדמת בנחישות, אך לא בנמרצות. בכלל, הצרפתית-קוריאנית הזו מעדיפה התנהלות רגועה וחסכונית, כשב-100 קמ"ש המנוע פועם סביב 1,800 סל"ד.

במבט ישראלי יותר, מנועי דיזל כבר שנים שאינם זוכים לעדנה ובטח שלא לאחר שינוי שיטת חישוב המס בינואר 2013, שתחמיר את הפגיעה במנועים חסכוניים ונקיים אלה. לכן, קשה לדעת איך אתם הצרכנים תגיבו למכונית שכזו כשבחזיתה מנוע שורף סולר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רנו לאטטיוד. אתר יצרן
רנו לאטטיוד/אתר יצרן

צרפתיה קוריאנית בטעם אמריקני

מסלול הנהיגה שהקצו לנו המארחים נפרש על פני כ-200 קילומטרים, אך בו הצטרכו להתחלק מספר רב של נוהגים ולכן התרשמותנו מסעיף נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש מוגבלת משהו.

ועדיין, למרות מרחק הנהיגה הקצר, הלאטיטוד חשפה אופי אמריקני מאוד. מתליה רכים באופן יחסי לקבוצה, אך מהמורות קטנות מצליחות לחדור פנימה וההגה, הגם אם מעט כבד במהירות נסיעה נמוכה, חסר תחושה וחדות ומצריך שלושה סיבובים מלאים בהפניה מקצה אחד לאחר בתנועתו.

בידוד תא הנוסעים לרעשי הסביבה טוב. אין רעשי רוח מיותרים וגם מנוע הדיזל לא עושה קולות של מונית באלנבי, רק רעשים המוחזרים מהכביש (בשל שימוש בצמיגים נמוכי חתך) מורגשים על אספלט שאינו איכותי.

מחיר מפתה

הלאטיטוד של רנו תנסה לכל הפחות להכניס יותר עניין ואקשן לאולמות התצוגה של רנו בפרט ולקבוצת המשפחתיות הגדולות בכלל. היא תעשה את זה עם ממדים נדיבים, אבזור עשיר ומנוע דיזל חסכוני, אך גם עם שתי רמות אבזור ומחירים.

גרסת הבסיס שתגיע כבר בנובמבר לארץ תעלה 165 אלף שקל, נמוך מכל מתחרה דיזלית בקבוצה ואילו הגרסה המאובזרת ביותר תעלה 175 אלף שקלים. בהחלט מפתה, אך כדי שנוכל לגבש דעה מוצקה יותר על הלאטיטוד, נצטרך לבצע בה מבחן מקיף יותר לכשתעשה עליה באופן רשמי.

עוד על רנו בוואלה! רכב

עוד מבחנים למכונית הבאה שלכם תמצאו כאן

ממשיכים לדבר על מכוניות בפורום הרכב של וואלה!

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully