וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפיתוח: תיבה אוטומטית עשרה הילוכים

בצעד יוצא דופן תשתפנה פעולה פורד וג'נרל מוטורס בפיתוח תיבות הילוכים אוטומטיות עם תשעה ועשרה הילוכים לקבוצת הפנאי, טנדרים ודגמים עתידיים

ג'נרל מוטורוס ופורד העולמית תפתחנה ביחד תיבות הילוכים להן תשעה ועשרה יחסי העברה כדי לצמצם את צריכת הדלק במכוניות חדשות, כך על פי דיווחים של 'דטרויט ניוז'. לפי פרסומי GM, ג'נרל מוטורס אחראית על המיזם שבו תכנסנה לשירות תיבות עם תשעה הילוכים למכוניות הנעה קדמית, בעוד פורד מתכננת את הטכנולוגיה עבור תיבת עשרה הילוכים לסגמנט קרוסאוברים וטנדרים, וכן מכוניות ביצועים.

על פי הדיווח בכלי-התקשורת בארה"ב, החברות החלו בפעילות המשותפת בתחילת השנה. גורם בכיר בפורד אומר כי "שני הצדדים חתמו על מסמך הבנות לפיו תקודמנה טכנולוגיות חסכוניות לכל כלי-הרכב של החברות, בהתאמה לתוכנות הניהול והמנועים בנפרד".

אולם, מסתמן כי בכל זאת מדובר בשלב מוקדם, כך שהמכונית הראשונה לה תותקן תיבה מתקדמת סביר שתצא לאור לא לפני שנת 2015. על פי הערכות מומחים בענף הרכב בארה"ב, פורד וג'נרל מוטורס תוכלנה להפחית באופן משמעותי את הוצאות הפיתוח השנתיות בזכות הסכם זה ולהתמקד בדגמים קומפקטיים בעלות מוזלת לצרכנים.

עבור פורד ו-GM זהו צעד משמעותי, אך הן עדיין בפיגור קל אחרי המתחרות. לפחות שלוש יצרניות כיום משתמשות בתיבות הילוכים אוטומטיות עם שמונה יחסי העברה (כבר תקופה לא קצרה) בינהן אודי, ב.מ.וו, לקסוס, קרייזלר ומרצדס - שממתינה לספקית ZF העולמית המסיימת לפתח בחודשים הקרובים תיבות עם תשעה הילוכים.

פורד אגב לא ממהרת לאשר את הפרסומים כפי שעושה GM, ורק מסתפקת בתגובה מעורפלת לפיה היא "תמיד נמצאת בקשר עם חברות רכב נוספות בעידן זה, וגם ג'נרל מוטורס היא אחת מהן". על דגמים ספציפיים עוד מוקדם לדבר אך מתוך הדברים נרמז כי גם מכוניות ספורט עומדות בקנה.

עוד הרבה חדשות בוואלה! רכב
פורום הרכב הגדול בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully