וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטרואן מאשרת: יורשת לדה שבו

סיטרואן תייצר מחליפה רשמית למכונית האייקונית של המותג הצרפתי לקראת סוף השנה הבאה. לא הוחלט אם תשמור על הכותר ההיסטורי או העיצוב הקלאסי

עשרות שנים ממתינה סיטרואן כדי לפתח מכונית שתחליף את הדה-שבו בת ה-64, לפחות בהיבטים רוחנייים, ונראה שלשמחתם של הפרנקופילים המועד קרב ובא. על פי דבריו של יו"ר סיטרואן פיליפ וארין, מפעל הייצור הספרדי של קונצרן PSA במדריד הושם אחראי להפיק את המכונית ברבעון האחרון של השנה הבאה עם השקה מתוכננת באמצע 2014. משבר כלכלי? בפיג'ו-סיטרואן חוזרים לימים עליזים.

סיטרואן דה-שבו (בשלל גרסאות) יוצרה בין 1948 ל-1990 עם מנועי 375 עד 602 סמ"ק בהספקים של 9, 12, 18 ו-28 כ"ס בחיבור אל תיבות הילוכים ידניות להן ארבעה יחסי העברה. היא זכתה לביקוש ערני בתום מלחמת העולם השנייה בזכות עלותה הנמוכה והיכולת להתמודד מול תנאי נסיעה מגוונים במיוחד באיזורים חקלאיים. היא גם הייתה חסכונית בצורה יוצאת דופן, והעמידה ממוצעים של 30 ק"מ לליטר לעתים.

בדיוק כמו החלוצה, הדה-שבו החדשה - שתישא כנראה שם חדש או משולב, תצויד באבזור מינימליסטי ותופרד מקבוצת הפאר DS. היא תבוסס על פלטפורמת סיטרואן C3 עם מידות דומות ותציע הושבה לחמישה אנשים. סיטרואן לא מגלה כיצד תראה גרסת הייצור הסופית, אבל פרסמה מידי פעם שאם וכאשר תהיה מכונית כזו היא לא תשאב השראה חיצונית ישיות ישירות מהדה-שבו, אלא תעובד לפי קו ה-C האופנתי.

כדי לשמור על עלות הרכבה והפצה נמוכה, סיטרואן תגבש את דה-שבו המודרנית גם עם מנועים קלים וצנועי נפח (שלושה צילינדרים על הפרק), ולא תנצל את מערכת היחסים עם ב.מ.וו ומנועי ה-THP המוגדשים. בד בבד, מקפידים לומר בחברה כי היא לא תדורג כמו פיג'ו 107 או סיטרואן C1 בפלח המיני הזולות, וזאת כדי למנוע פגיעה תדמיתית במותג. בכורה רשמית תערך לה כבר בתערוכת פרנקפורט בשנה הבאה, אולם כאן המקום לשאול מה למעשה יוותר מ'דה-שבו', בחסרונם של העיצוב והשם המקורי?

עוד הרבה על סיטרואן בוואלה! רכב
הצטרפו לפורום הרכב הגדול בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • סיטרואן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully