וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייהטסו עדיין לא התפגרה

דייהטסו קופן רודסטר פרשה לאחרונה ולנעליה תכנס מכונית דו-מושבית חדשה עם מנוע שני צילינדרים טורבו. חבל שלא נראה אותה בישראל, או באירופה

דייהטסו נמצאת בתקופת קיפאון ממושכת ודבר זה משתקף בשוק הרכב הישראלי. בהיעדרן של מכוניות חדשות היא נאלצת להסתפק ברווחים שמקורם מהשווקים המתפתחים במזרח העולם שם יש ביקוש לכלי-רכב זולים ופשוטים. טויוטה, בעלת הבית, כבר הודיעה לאחרונה שתפסיק להפיץ אותה ביבשת אירופה ב-2013 נוכח שער היין היפני, כך שהמותג עלול להיעלם לגמרי מהנוף המקומי (בבריטניה אגב אין מכוניות דייהטסו במגרשים בכלל).

למרות זאת, אחת המכוניות הבולטות שלה בשנים האחרונות הייתה קופן רודסטר החביבה (2002-2012), אלא שזו מעולם לא נדדה ארצה לצערנו. בחודש שעבר היא הוחלפה ובמקומה מגיעה כעת רודסטר מעודכנת העונה לשם D-R בעלת מידות דומות ושינויים עיצוביים שיפיחו חיים חדשים בחברה היפנית הקטנה.

ה-D-R לדברי דייהטסו הופיעה בתערוכת רכב מקומית באסיה בשנה הקודמת כמכונית קונספט, והמעבר לרכב סדרתי יחולל בה מהפכות בעיקר בהיבטים של הנדסת האנוש ותא הנוסעים. אכן, לפי התמונות עושה רושם שלדהייטסו D-R קבינה מאורגנת היטב עם חומרים איכותיים יותר מעבר (על פי כלי-התקשורת באוסטרליה), גלגל הגה קטן ושמנמן, מושבי עור, לוח מחוונים בעל אור קרחוני ואפילו צג LCD מרכזי.

בניגוד לקופן לה היה מנוע 1.3 ל' ארבעה צילנדרים עם 70 כ"ס, טויוטה תשתיל ברודסטר החדשה מנוע מוקטן לו שני צילינדרים ומגדש-טורבו בנפח של 600 סמ"ק בלבד. התפוקה המרבית שתשלח לגלגלים הקדמיים תעמוד ככל הנראה על כ-75 כ"ס ותיבת ההילוכים האוטומטית לה ארבעה או חמישה יחסי העברה תקבל תפעול מנופים מגלגל ההגה.

רשמית, היא תחשף בתערוכת הרכב באינדונזיה ותזכה לעלות על כבישי יפן בתחילת 2013. המחיר עוד לא ידוע, אולם מאחר והיא נכנסת לקטגוריית מכוניות ה-kei (קומפקטיות זעירות), עלותה צפויה להיות בהישג ידו של הרובד העממי.

עוד חדשות בוואלה! רכב
פורום הרכב הגדול בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • דייהטסו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully