וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגשם מגיע. זוכרים איך צריך לנהוג?

נועם בגיינסקי, מאמר אורח

8.10.2012 / 6:35

רגע לפני שהגשמים מגיעים, סגן ניצב נועם בגיינסקי ראש מדור תאונות דרכים באגף התנועה, מעביר לכם עצות חשובות שיצילו אתכם בנהיגת החורף

הירידה בטמפרטורות מגיעה כהקלה לכולנו מהקיץ הלוהט, ובעקבות הטמפרטורות, גם הגשמים הראשונים יבואו עלינו לברכה. אולם, להזכירכם, אל החורף צריך להגיע מוכנים והכוונה, לא רק להוריד את המעילים והארון הגבוה, אלא להכין את הרכב להתמודדות עם התנאים החדשים והחלקים. השנה החלטנו לפנות אל סגן ניצב נועם בגיינסקי, ראש מדור תאונות דרכים באגף התנועה, האיש שאחראי לחקירתן של תאונות הדרכים בישראל, לבקשת עצות להכנת הרכב לחורף. אלו הן המלצותיו:

מגבים

את מגבי הרכב יש להחליף מדי עונה, משים שבקיץ החם אלה נוטים להתייבש ולהיסדק וכשהגשם מגיע, הם מתקשים לפנות ביעילות את המים מהשמשה הקדמית והאחורית. לכן, יש לוודא תקינות שני מגבי השמשה הקדמית וכן את תקינות וניקיון מערכת מתזי המים. משקעי אבנית ואבק שנצברים במכל המילוי עם השנים עלולים לגרום לסתימת המתזים. יש לדאוג ולוודא כי מיכל המים מלא, לצורך ניקוי לכלוך כבד כמו בוץ מהשמשה הקדמית. בכלי רכב בעלי מגב ומתיז מים בשמשה האחורית, יש לוודא גם את תקינותם - גם הם חשובים מאוד לתנועה ולמניעת תאונות בנסיעה לאחור.

צמיגים

צמיגים הם כאמור נקודת המגע היחידה של הרכב עם האספלט ולכן חשיבותם עצומה בהבטחת אחיזה תקינה בכל תנאי הדרך. כבכל עונות השנה ובמיוחד בחורף ישנה חובה לבדוק את תקינות לחץ האוויר בצמיגים. תקינות לחץ האוויר תאפשר ניקוז תקין של המים בעת נסיעה בכביש רטוב ובכך תימנע החלקת הרכב ויציבותו לא תיפגם. יש לשים לב גם לעומק החריצים בצמיגים, שכן חריצים בעומק של פחות מ-3 מילימטרים (לכל רוחב הצמיג) יתקשו לפנות מים ועלולים לגרום לציפת הרכב, לאיבוד אחיזה ולהחלקה.

מהירות הנסיעה

כשהכביש רטוב, יש כמובן להאט מהירות הנסיעה שכן לזו השפעה גדולה על יכולת הרכב להגיב בתנאים חלקים. מאחר ורוב כלי הרכב הנעים היום בכביש מצוידים במערכות בלימה עם מערכת A.B.S, מומלץ לתרגל (במגרש סגור ובטוח) בלימת חירות לשם קבלת תחושה מהדוושה ומיכולת הבלימה של הרכב. יש גם לקחת בחשבון כי מרחק העצירה של הרכב בבלימת חירום על כביש רטוב, עלול לגדול עד כדי 30 אחוז ממרחק הבלימה בכביש יבש לכן הגדילו והשכילו להאט מוקדם כשהכביש רטוב ביחס לנקודת העצירה הסופית.

כמו כן, יש להימנע מביצוע פניות חדות במהירות גבוהה. ביצוע פניה במהירות גבוהה בכביש רטוב, עלולה להביא לאיבוד האחיזה של הרכב את הכביש ובכך יסטה הרכב מנתיב הנסיעה המקורי וירד מן הכביש, או לחילופין יסטה אל הנתיב הנגדי.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

תאורה

בימי גשם וערפל, חשוב לא רק לראות טוב, אלא להראות וליקוי במערכת התאורה יעמיד אתכם ואת הסובבים אתכם בסכנה. יש לבדוק את מערכות התאורה של הרכב כולל אורות חניה, אורות איתות, אורות בלימה, אור מעבר (נמוך), אור דרך (גבוה) וכן את מערכת איתות החירום. כמו כן, כדאי לזכור שאורות ערפל נועדו לשימוש אך ורק בזמן נסיעה בערפל ולא בכל מצב אחר. פנסי הערפל מסנוורים מאוד את הנוסעים מאחור ומלפנים כאשר משתמשים בהם בתנאי ראות תקינים ולכן הם מסכנים את הסובבים אתכם. המלצתנו היא, להיכנס למוסך מורשה של היצרן לצורך ביצוע בדיקת חורף (מקדימה לגשם). בדיקה בה יבדקו תקינותם של מערכות הבטיחות ברכב לקראת עונת החורף.


עוד נהיגה ובטיחות בוואלה! רכב

ממשיכים לדבר על נהיגת חורף בפורום הרכב של וואלה!

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully