וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרשמות מוצר: מנעולי ARTAGO לקטנועים ואופנועים

14.10.2012 / 12:05

עם מה אתם נועלים את האופנוע שלכם? לקחנו לניסיון שני מנעולים חדשים של ARTAGO, אחד לדיסק ואחד שרשרת

קובי ליאני

אם גנב שם עין על האופנוע שלכם, רק אלוהים יכול לעצור אותו, כי אפילו המשטרה לרוב לא תתעניין בעצירת הנבל. אז מה נותר לנו לעשות? בעיקר להפריע לגנב ולגרום לו לוותר על הרעיון לגנוב לנו את המכונה, או לפחות להוציא לו את הנשמה תוך כדי שהוא מנסה.

בשוק המיגון ישנו מגוון רחב של אמצעים להרחקת גנבים, שחלקם נדרשים גם על ידי חברות הביטוח כתנאי לקבלת פיצוי במקרה של גניבה. כיסוי האופנוע למשל, מסייע המון בכך שהוא מונע מהגנב, לפחות באופן ראשוני, לראות באיזה אופנוע מדובר והסרת הכיסוי מעל האופנוע הנה פעולה שקשה להסתיר.

החודש לקחנו להתנסות שני מנעולים חדשים של חברת ARTAGO המשווקים בישראל על ידי חברת "מוטוריק ארט" האחד כולל שרשרת נעילה והשני, מנעול דיסק מתקדם הכולל גם אזעקה. בשני המנעולים השתמשנו במשך כשלושה חודשים ואלו הרשמים שלנו.

שרשרת נעילה

העיקרון לפיו פועלת שרשרת הנעילה, פשוט למדי. היא משמשת לעיגון האופנוע לעצם קבוע כמו עמוד ומאחר ומשקלה גבוה וקשה לשאת אותה ברכיבה, השימוש בה נועד למקומות קבועים כמו החניה הביתית ואו מקום העבודה.

השרשרת שניתנה לנו לצורך ההתרשמות מגיעה בעובי 14 מ"מ והיא עשויה מפלדה מחוסמת שמסוגלת, לפי נתוני היצרן, לעמוד איתן כנגד ניסור, חיתוך ואפילו התכה באמצעות מבער נייד. כמקובל, השרשרת מצופה בבד המונע שריטות בעת קשירת האופנוע (בחישוקים למשל) ואהבנו את העובדה שכאן הכיסוי מוצמד עם וולקרו וניתן להסרה לצורך ניקוי. יחד עם השרשרת קיבלנו גם מנעול ייעודי שגם הוא עשוי מפלדה מחוסמת ומבנה הצילינדר שלו מוגן גם מפני קידוח וגם ניתן לסגירה קלה שמונעת כניסת לכלוך ומים פנימה.

את האופנוע כמובן שלא ניסו לגנוב לנו או לחילופין לנסר את השרשרת (אולי בכך היא כבר הספיקה לעשות את העבודה?), אבל אם יש לנו הערות אליה, הרי שהן מסתכמת באחת - היינו שמחים אם זו הספציפית שניתנה לנו הייתה ארוכה מעט יותר כדי שבשימוש בה, לא נצטרך להשיק ממש עם הגלגל לעצם הנייח (עמוד למשל ורצוי שלא יהיה עבה מדי). מחירה נע בין 1,000 ל-1,700 שקלים כולל המנעול.

מנעולי דיסק ושרשרת לאופנועים של ARTAGO. קובי ליאני
מנעולי דיסק ושרשרת לאופנועים של ARTAGO/קובי ליאני

מנעול דיסק חכם

מרבית מנעולי הדיסק הקיימים בשוק נועדו פשוט להתלבש על צלחת הבלימה של האופנוע כדי למנוע את תזוזת האופנוע וגודלם הפיזי הקטן, מאפשר נשיאתם לכל מקום לצורך שימוש בחניות מזדמנות. הרמה הגבוהה יותר של מנעולי הדיסק בשוק, מבלי להתייחס לגלים, מציעים גם אזעקה מובנית שמגיבה, באמצעות חיישן תנועה לתזוזת האופנוע בצפצופים צורמים.

מנעול הדיסק של ARTAGO שניתן לנו להתרשמות, כולל בתוכו גם את האזעקה המדוברת, אך מוסיף שלב ביניים נוסף. חיישן התנועה של מנעול הדיסק יודע לחוש גם בתזוזות קלות של האופנוע ולהעניק בהתאם אחת משני צפצופים. הראשון משמש להתראה - גם לרוכב במקרה וזה שכח את בלם הדיסק במקומו לפני רכיבה וגם מפני נגיעות באופנוע בין אם מקריות או בין אם התחלת ניסיון גניבה. במידה והתנודות לא מפסיקות או כאשר הוא "חש" בתנועות אגרסיביות יותר, הוא מגיב בצפצוף צורם מציק.

גם מנעול זה בנוי מפלדה מחוסמת, הוא חסין מפני מים ומגיע בתוך תיק נשיאה ייעודי שאותו ניתן להצמיד לאופנוע. מחירו נע בין 590 ל-1,200 שקלים, בהתאם לדגם.

אמצעי הנעילה השלישי נועד לקבע את הכידון אל שלדת הקטנוע או האופנוע, אך משום שהצריך התקנה מורכבת יותר שכוללת התאמה של משקולות הכידון והתקנת תושבת מתחת למושב הקטנוע או שלדת האופנוע, לא יכולנו להשתמש בו ולהתרשם ממנו. מחירו של זה הוא הנמוך מבין השלושה ונע בין 350 ל-440 שקלים.

את המנעולים המדוברים ניתן להשיג במגוון חנויות לציוד אופנועים או דרך אתר החברה.

עוד אביזרים וצרכנות בוואלה! רכב

כאן תמצאו מבחן לאופנוע הבא שלכם

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • דו גלגלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully