וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיאטה המהפכנית של פורד פוקוס

פורד מקדמת פתרונות חסכוניים במשקל שיורידו צריכת הדלק על ידי שימוש בסיבי פחם במכוניות עממיות כפורד פוקוס המשפחתית. "זה כבר לא רק בהישג ידן של מכוניות על"

אם יצרניות הרכב היו מסוגלות לחתוך 400 קילוגרמים ממשקלה של מכונית סדאן משפחתית, גזרות הדלק האיומות אולי לא היו כל-כך כבדות לנו בכיס. עד כה, הטכנולוגיה להפחתת המשקל התמקדה במזעור מנועים או שימוש בחומרים קלים בתא הנוסעים, אבל פורד מאמינה שפיתוח סיבי פחם (קרבון) - מהתרכובות הקלות, החזקות והיקרות בעולם שלרוב מושתלות במכוניות-על ומכוניות תחרותיות כדי לשפר את ביצועיהן, עושה בקרוב את דרכו לזרם העממי.

במסגרת הפיתוחים האחרונים של חטיבת ההנדסה, שהתחילו ב-2009, פורד מציגה כעת פוקוס רגילה לחלוטין למעט חלק אחד יוצא דופן: מכסה תא המנוע. במקומה של פלדה קונבנציונלית, הותקנה יריעת סיבי פחם מעורבת בפלסטיק, או CFRP המכסה חלק קטן בדופן הקדמי שמאלי. היתרונות במרקם זה באים לידי ביטוי הן בחוזק (פי 5), בקשיחות (פי 2) וכמעט שליש מהמשקל של מכסה המנוע של הפוקוס הרגילה שאתם מכירים מהליסינג; פוקוס ממוצעת (1.6 ל' אוטומטית) עומדת על 1.32 טון.

משמעות הדבר היא, שכיסוי מלא של החלק הקדמי יחסוך כמה עשרות קילוגרמים ממכסה תא המנוע, ועד מאות קילוגרמים במשקל הכללי אם נתפר על כל המעטפת, מה שיניב בצורה ישירה ירידה דרסטית בצריכת הדלק, בין היתר.

מכונית האב-טיפוס של הפוקוס קרבון עדיין בשלבי הבשלה וניסוי, ולכן החברה מסרבת לנקוב בתאריכים מדויקים להשקה של דגם מלא מסיבי פחם. "זה לא סוד שצמצום משקל המכונית מביא ליתרונות משמעותיים" אומרת אינגה ווימאר, אחראית פיתוח חומרים מיוחדים בחברה. עוד היא מוסיפה כי "ייצור במכסת עותקים גדולה אף פעם לא היה נגיש, אבל אנחנו מקווים לשנות את זה בגדול בעשור הקרוב". המלחמה על הגרמים מתחילה.

עוד הרבה על פורד בוואלה! רכב
פורום הרכב של וואלה!

  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully