וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא צריך פרארי כדי לעשות חיים עם איטלקיה

ארמיני איטליה חוזרת לחיים עם מכונית דו-מושבית קטנה ורזה בשם 686 עשויה חלקית סיבי פחם. והיא לא זקוקה למנוע מפלצתי כדי להותיר את חותמה בעולם

למי שלא יכול להניח את ידיו על מכונית-על דוגמת פרארי או בוגטי, נוסדו יצרניות רכב קטנות שמפיקות יצירות אחוזות תזזית שזוקפות לעצמן התואר "קוטלות ענקים". יצרניות אלה מפתחות מכוניות על נוסחה הפוטרת מרכיבים כבדים ומיותרים, כך שהבסיס הוא שלדה סופר קלילה שמייתרת גם את השימוש במנוע גדול ורעב. במקום זאת, מותקן מנוע קטן המנצל עד תום את הקילוגרמים המעטים והתוצאה מסמרת שיער. דוגמא? אריאל אטום.

אחת היצרניות הפחות מוכרות בענף זה היא 'ארמיני אוטומוביל איטליה' – מותג איטלקי קטן שנולד לפני למעלה מ-50 שנה וקצת נעלם מהנוף המוטורי בשל קשיים כלכליים. כעת, יובל שנים אחרי, החברה מנסה לעשות קמבק על ידי מימון מחודש עם דגם מרתק בשם ארמיני 686, אות ל-686 הקילוגרמים ששוקלת המכונית הדו-מושבית בסיוען של שלדת פלדה קלה עטופה בתרכובות סיבי פחם.

המנוע של ארמיני 686 מגיע דווקא מהשכנים בצרפת, מחטיבת רנוספורט. מאחרי הנהג והנוסע שוכן מנוע בנפח 2.0 ל' טורבו-כפול בעל תפוקה מקסימלית של 295 כ"ס. זה מחובר אל תיבת הילוכים חצי-אוטומטית עם שבעה יחסי העברה, המאיצה את האיטלקייה ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות ועד 270 קמ"ש מרביים.

העיצוב והמידות (אורך 4 מ', רוחב 1.85 מ') נפלו באחריותו של ג'וליו קפליני, לו עבר קטן במזרטי ופיאט, שמעיד על ה-686 כי שאב השראה עבורה מסדרות הברקטה של פיאט וכן מדגמים תחרותיים של פרארי משנות ה-60. "הקווים שלה פשוטים ונקיים, אבל עבורי זה סוג של קרוס-אובר מהכביש אל המסלול בלי להתפשר על סגנון".

על דבריו מוסיף היו"ר של ארמיני אוטומוביל איטליה יוג'ין ארולי כי מעריצי מכוניות וינטג' יוכלו כעת לקבל מכונית ספורט איטלקית בלי לשלם סכומי עתק לאקוזטיקה נדירה. "אנחנו נותנים לנהגים הזדמנות להתאהב במכונית מרגשת" מציין. עכשיו נחכה לדעת כמה תיוצרנה ואם מחיר של 55 אלף יורו הוא תג מפתה.

עוד חדשות בוואלה! רכב
פורום הרכב של וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully