וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן פולו R או רנו קליאו ווליאמס?

פולקסווגן תחשוף בתערוכת ז'נבה גרסה לוהטת לסופר-מיני פולו מעל מותג GTI עם הספק של 225 כ"ס. רנו תגיב עם רנו קליאו ווליאמס חדשה

רנו קליאו ווליאמס מול פולקסווגן פולו R? בעוד כמה חודשים, כלומר בקיץ הבא וקצת לאחר מכן, תוכלו לבחור בין שתי מכוניות ספורט מדליקות שתחזקנה את קליאו ספורט המעודכנת (1.6 ל' טורבו) ופולקסווגן פולו GTI. לפי דיווחים של כלי-התקשורת בגרמניה, פולקסווגן מסיימת בימים אלה את הפינישים האחרונים על הפולו R החדשה, שעה שרנו תחזיר לחיים את הווליאמס המוכשרת (150 כ"ס במקור) אחרי קרוב ל-20 שנות היעדרות (1993-1996).

הפולו R תקבל את המנוע ישירות מגרסת ה-GTI של סדרת הגולף, משמע הספק של 225 כ"ס וההאצה ל-100 קמ"ש באיזור 6.5 שניות (אולי מעט פחות בשל ההבדלים במשקל). זהו שיפור עצום לעומת גרסת ה-GTI של הפולו שכן לזו "רק" 180 כ"ס אותם היא חולקת כאמור גם עם סיאט איביזה קופרה. עוד עולה כי פולו R תצויד בדיפרנציאל (מכאני) מוגבל החלקה, אולם לא ידוע אם תהיה לה תיבת הילוכים ידנית מלבד זו הרובוטית שמגיעה כסטנדרט.

במותג הצרפתי, בודקת רנו כיצד לשווק את ווליאמס לצידה של הקליאו ספורט החדשה. המיתוג "ווליאמס" נחשב לאמת מידה בקרב מכוניות הספורט העממיות של שנות ה-90 המוקדמות בשל הקרבה לפורמולה 1 (גם לראלי), ועל כן נוקטים בחברה במשנה זהירות בכל הקשור לשימוש בלוגואים בהיעדר גיבוי באגף הביצועים.

רנו תשמש במנוע ה-1.6 ל' טורבו של קליאו ספורט ותחלץ ממנו לפחות עוד 20-25 כ"ס, כלומר בגזרת 220 כ"ס ואפס ל-100 קמ"ש ב-6 שניות. בניגוד לקליאו ספורט החדשה, וכן לפולו R, כאן תעמוד אופציה לתיבת הילוכים ידנית ששה יחסי העברה במקביל אל תיבת ה-EDC כפולת המצמדים.

על פי מועדי השיווק, פולו R תגיע כחצי שנה לפני קליאו ווליאמס, כאשר הצרפתייה תעלה לכבישים בתחילת 2014. לא ברור אם שתיהן תהיינה במכסת ייצור מוגבלת, אך מחירן יהיה גבוה משמעותית מגרסאות הספורט הרגילות.

עוד הרבה על פולקסווגן בוואלה! רכב
עוד הרבה על רנו בוואלה! רכב
פורום הרכב הגדול בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully