וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: טנדר טויוטה גורר מעבורת חלל

16.10.2012 / 11:12

טויוטה טונדרה עם מנוע המפיק 381 כ"ס נשלח למבצע ראווה בו גורר את מעבורת החלל אנדוור שמשקלה 68 טון על ציוד נשיאה מיוחד. צפו בטנדר בפעולה

יצרן

שיתוף פעולה בין סוכנות החלל 'נאס"א' לבין יצרנית הרכב טויוטה הוליד אירוע יוצא דופן שבו נרתם טנדר טויוטה טונדרה קרו-מקס, חף משיפורים, לציוד נשיאה עליו שוכנת מעבורת החלל אנדוור. המעבורת, שמשקלה קרוב ל-69 טון, נגררה למרחק של 12 מיילים (19 ק"מ) משדה התעופה בלוס-אנגל'ס אל מרכז המדע בקליפורניה על כביש 405.

הטונדרה, שכושר הנשיאה שלו מוגבל לחצי טון, מצויד במנוע המחלץ תפוקה של 381 כ"ס בלבד ו-55.4 קג"מ, כאשר את מושב הנהג אכלס נהג המבחן של טויוטה מאק מקברייד שחצה את הגשר המחבר בין הכבישים בזמן של חמש דקות. אד לאקוס, סגן נשיא מכירות טויוטה ארה"ב, אמר כי "אין לנו איקון מוכר יותר בארה"ב מאשר מעבורת החלל ותכנית החלל. כבוד ענק לטויוטה טונדרה לקחת חלק בנסיעה, וזה בהחלט משקף את היכולת של הכלי המדהים הזה".

חשוב לציין, כי זו אינה הפעם הראשונה בה נעשתה נסיעה כזו. לפני כמה שנים כשפולקסווגן השיק את טוארג V10 החדש עם 76 קג"מ ו-300 כ"ס , הקונצרן הגרמני חיבר אותו למטוס ג'מבו שמשקלו 155 טון והדגים את יכולת הגרירה שלו. אולם בניגוד לטויוטה, ולאור ההבדלים בסוג המכונית (טנדר מול רכב פנאי) והמשקל הנוסף, פולקסווגן נאלצה לבצע שינויים ברכב; זו הוסיפה לו לוחות פלדה כבדים, זרוע חיבור עמידה בכוחות נשיאה מוגדלים, לחץ הצמיגים נופח ל-65 PSI תיבת ההילוכים חוזקה וכן הסרנים הוחלפו. חכמים על גדולים.

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully