וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורס מסלול של דוקאטי: רוכבים מרוצים

דוקאטי מקיימת סדרת אירועי DRE - הכשרות רכיבה במגוון רמות. הצטרפנו לקורס האינטרמידייט על מסלול המירוצים מיזאנו שבאיטליה

זו ההקפה החמישית או השישית של המסלול מיזאנו? אני כבר לא זוכר, אבל מיד לאחר הפניה השמאלית הפורצת אל הישורת הארוכה אני מרים את העיניים לשמיים האפורים ומתפלל שהמבול שמאיים לרדת לנו על הראש מהבוקר, ימתין רק עוד חצי שעה. זה הכל, רק חצי שעה. ברורה לי מאוד הסיבה מדוע אנשי דוקאטי השאירו את הפינאלה, את שני הסשנים על המסלול המפורסם, שעליו, בדיוק בעוד שבוע יתארח סבב מירוצי המוטו GP לסוף היום, אבל הדבר מצופף אותנו קרוב יותר אל טיפות הגשם הבאות.

לפני שנספר לכם אם הגשם בא לקלח אותנו על המסלול ולגרום לביטול הסשן השני, נזכיר שהדבר אירע במסגרת אירוע רכיבה מיוחד של דוקאטי בו לקחנו חלק. יצרנית האופנועים האיטלקית מקיימת מדי שנה (בין אפריל לספטמבר) אירועי רכיבה הדרכתיים, בעיקר לבעלי אופנועים של המותג, אך לא רק. כל אירועים אלה נערכים על גבי מסלולי המירוצים הרבים שבאיטליה כמו מיזאנו, מוג'לו, אדריה, מונזה, אימולה ואחרים והם נערכים במגוון רמות, בהתאם לרמת הרכיבה של הנרשמים - קורס בסיסי (גם עבור אלה שזו חוויית הרכיבה הראשונה של חייהם), אינטרמידייט (רכיבה מתקדמת והכנה למסלול), רייס 1, רייס 2, מאסטרים (רוכבי מירוצים פעילים) וקורס מיוחד אותו מעביר הרוכב טרוי בייליס האגדי. אנחנו כאמור הצטרפנו אל קורס האינטרמידייט ואלו הם רשמינו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רוכבים חיים, קונים אופנועים

רכיבה על אופנוע שונה מאוד מנהיגה במכונית מבחינות רבות. בעוד שנוהג רכב נוסע מכאן לשם, פעמים רבות, הרכיבה נראית ומרגישה כמו מסע הישרדות מנקודה אחת לאחרת ולא משנה אם מדובר ברכיבה יומיומית מהבית אל העבודה, או ברכיבה ספורטיבית בשעות המוקדמות של בוקר יום שבת.

גם יצרניות הדו-גלגלי יודעות זאת ובשנים האחרונות יותר ויותר מהן מציעות ללקוחותיהם הכשרה מקצועית לשיפור מיומנויות הרכיבה. מיומנויות אלה לא רק מקנות לרוכבים יכולות הישרדות על הכביש, אלא מאפשרות להם ליהנות עוד יותר ולמצות אל הפוטנציאל הגלום בהם ובאופנועים שלהם בכביש ובשטח. כל זאת כמובן מתוך האמונה שלקוחות שנהנים, שלא לומר חיים, חוזרים לקנות אופנועים.

ובדיוק להכשרה כזו הצטרפנו, ההכשרה של דוקאטי באיטליה שנקראת DRE - דוקאטי ריידינג אקספיריאנס. את ההכשרה, כאמור, מעבירים מדריכי דוקאטי על גבי מגוון מסלולי המירוצים הקיימים בארץ המגף, מיזאנו במקרה שלנו וגם קורס האינטרמידייט שאמור להקנות לנו יסודות רכיבה מתקדמים לרכיבה בטיחותית וספורטיבית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מונסטר, היפר או מולטי?

במעט לפני השעה 8:00 בבוקר, אנחנו מתייצבים בשער הכניסה למסלול מיזאנו, שמהשנה האחרונה גם נקרא על שמו של מרקו סימונצ'לי, רוכב המוטו GP שמצא את מותו במהלך מירוץ המוטו GP שבמלזיה. תוך רגעים אנחנו מתחככים ברוכבים ורוכבות מכל רחבי אירופה העולם בעמדת ההרשמה וקבלת ציוד הרכיבה שהוזמן מראש. אני בחרתי לשכור ציוד של דוקאטי (חליפת עור - 42 אירו, מיגון גב, מגפיים - 21 אירו וכפפות - 21 אירו של דיינזה, או בחבילה שלמה של 69 אירו) מלבד הקסדה הפרטית מטעמי נשיאת המטען בטיסה (והסכנה שבאבדן או בנזק על המסלול). הציוד מפתיע באיכותו ובניקיונו, למרות שמדובר בסוף עונת הקורסים של דוקאטי. הוא הריח טוב, נראה נקי וכמובן תקין לגמרי.

אחרי לבישת הציוד נערך טקס פתיחה שכלל את הצגת המדריכים למעל 100 המודרכים שהגיעו ליום זה וכולם אלופי רכיבה מתחומים שונים. מאליפויות מקומיות ועד אליפויות עולם. אותנו צוותו אל הקבוצה של דאריו. דאריו הוא צייד הכשרונות של דוקאטי וזה אומר למעשה, שהתפקיד שלו זה לבקר בליגות הילדים והנוער ברחבי העולם ופשוט לצוד את הרוכבים הגדולים של עוד עשור או שניים. ואה, כן, גם הוא אלוף כמה וכמה פעמים באיטליה על שני גלגלים.

בסיום ההדרכה התיאורטית בכיתת הלימוד, דאריו מוביל אותנו אל התחנה הראשונה בקורס, אשר תהווה הקרקע יסוד לשאר התחנות ביום הארוך הזה שבסופו כאמור מגיעים גם לשני סשנים של 20 דקות כל אחד על המסלול. בתחנה ראשונה זו, המתינו לנו מונסטרים (1100 ו-796) היפרמוטארד 796 ומולטיסטראדה ובה פשוט בולמים. בולמים הכי חזק שאפשר כדי לחוש את תגובות האופנוע, להרגיש את העברות המשקל ופעולת מערכת ה-ABS. 5 דקות אחר כך גם נדרשנו לעשות זאת על מצע של חול (הפעם הראשונה מפחידה) שביום יום משחרר את גלגלי האופנוע ומשכיב את הרוכב לישון על האספלט. אבל סכנה אמיתית אין כאן, אלא רק הבהרה ליכולות מערכת ה-ABS למנוע החלקה מסוכנת גם במקרה קיצון זה ומה אתם יודעים, זה עובד!

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעלים את הדופק

תחנת הבלימות מצליחה להעלות את הדופק וליצור עניין. מסביבנו עשרות הרוכבים מתאמנים במגוון תחנות ולכל אחת זמן מוקצב ותרגיל מוגדר. מהבלימות אנו עוברים למסלול קארטינג (מדובר במתחם מוטורי מגוון וגדול) ובו מתרגלים עבודה עם הפלג העליון של הגוף על האופנוע. פעם מקיפים את המסלול עם כיוון השעון ואחר כך נגדו ולומדים לשחרר את הכתפיים. אולם האספלט החלקלק במקום גורם לכמה רוכבים מתחילים לאבד כיוון וליפול, אך לא מדובר בפגיעות מעבר לאגו.

בתחנה הבאה דאריו מבקש שנתרגל האצה, בלימה, סטיה המדמה חמיקה ממכשול וסלאלום כדי לשלב טוב יותר בים לעולות ההיגוי לבלימה, גם מההיבט הבטיחותי. בתחנה הסמוכה כבר נדרשנו לשלב גם עבודה אינטנסיבית עם המצמד במה שנראה כמו תחרות ג'ימקנה לאופנועים. הדבר מצריך קורדינציה ותגובות מהירות, כשדאריו נמצא שם תמיד, מביט ומחלק הוראות וטיפים לשיפור.

כך עברנו מתחנה אחת לאחרת, מביטים אל השמיים בתקווה שהגשם ימתין עוד קצת ובכל מקום תרגיל חדש שמכיל את כל מה שנלמד עד כה ומוסיף אלמנט חדש. שני התרגולים האחרונים שנערכו מיד לאחר ארוחת הצהרים הטעימה, כבר גרמו לנו להריח את המסלול בתיאוריה, אם לא מקרוב. הראשון היה מעגל תרגול שבו נוסעים במעגל ועם הגברת המהירות עולה גם זווית ההטיה של האופנוע. המטרה - ניחשתם נכון - לגרום לרוכבים לעבוד עם הגוף ולהגיע עם הברך לאספלט. אולם גם במקום זה, שלרוב מיועד לתרגול דריפטים במכוניות, האספלט היה חלק מדי מכדי לאפר הטיה של ממש.

את אלה, כולל שיופי הברכיים קיבלנו בתחנה האחרונה שלפני הסשנים על המסלול. תחנה זו כללה מסלול רכיבה קצר, בדומה לכוכב יאיר שלנו, רק שאיכות הסלילה שם מדהימה. ושם, במהירויות של הילוך ראשון ושני, כבר אפשר היה לשמוע את הסליידרים של הרוכבים מתחככים באספלט, לחלק מהרוכבים זו הייתה הפעם הראשונה לעשות כן. תענוג.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ואז בא המסלול

המדריכים של דוקאטי לוקחים ברצינות את הרכיבה על המסלול, כאילו היה מדובר בעבודת קודש. אבל לא רק, עניין הבטיחות עומד אצלם בראש סדר החשיבות ולפני התחלת הסשנים, שוב חוזרים לכיתה, לחדד הוראות בטיחות, להדגיש דגשים ולחלק לקבוצות בשנית, אך גם להודיע שאם יתחיל לרדת גשם, תתנהל חזרה מסודרת אל רחבת הטיפולים, משום שהמסלול לדבריהם הופך למסוכן מאוד בתנאים רטובים.

אבל הגשם לא בא ואנחנו עולים למקצה של 20 דקות, אני על מונסטר 1100 ודאריו המדריך מלפנים על פניגאלה, אלא מה. שתי הקפות ראשונות מוקדשות ללימוד המסלול, קווי הפניה, נקודות הבלימה והתוואי הכללי ואז הקצב מתגבר. דאריו מוביל, מנסה להתאים את הקצב לרוכבים האיטיים בקבוצה ולמהירים ובאמצע הסשן לערך משחרר אותנו לשעוט קדימה בחופשיות. על המסלול נעים רוכבים ברמות שונות של יכולת, אבל לכולם יש מקום על האספלט הרחב. אין פניות עיוורות רבות ולכן קל לנו באופן יחסי לדחוק את המונסטרים אל קצה גבול היכולת ופתאום מבינים מה עשינו במשך כל היום הזה - התבשלנו וחידדנו יכולות כדי לחבר את כולן למקשה אחת וכדי להשתמש בכל אחת מהן בנפרד לשם הרכיבה הספורטיבית והמהירה על המסלול.

קשה לתאר בפני מי שלא התנסה ברכיבה על מסלול מירוצים אמיתי את המשמעות של הדבר. אבל למרות ההזדמנויות הרבות בהם ביליתי על מסלולים שכאלה, כל פעם מרגשת אותי מחדש. מיזאנו הוא מסלול טכני, אך גם מהיר ובעיקר מהנה מאוד לרכיבה בזכות מגוון הפניות והאספלט האיכותי. כמו כל מסלול, גם הוא מציע את הסביבה הבטוחה ביותר לתרגל רכיבה ספורטיבית שלאחריה, רכיבה שכזו על הכביש הציבורי לא רק נראית מסוכנת מדי, אלא בעיקר חסרת טעם. את העם למסלול קיבלנו בדיוק בזמן, משום שברגע שבו הסתיים הסשן השני וחזרנו אל רחבת הטיפולים, העננים שהתאפקו כל היום, שחררו את המטען וקילחו את המסלול והאופנועים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כל רוכב צריך לעבור קורס שכזה

האדרנלין מהיום הזה פעפע לנו בוורידים גם שעות לאחר שפשטנו את החליפה ופשטנו על מסעדת פאסטות מקומית. בין דלי בירה אחד לאחר, כולנו מסכימים - כל רוכב צריך לעבור הכשרה שכזו, לא רק בשם ההנאה הצרופה שבה, אלא בשם הבטיחות. זו דרך מצוינת לרכוש מיומנויות רכיבה נכונות ומקצועיות מפי מומחים של ממש בתחום ואלה, בתרגול הנכון כמובן, יכולות לעשות הבדל של ממש גם ברכיבה ספורטיבית וגם ברכיבה 'הגנתית' בטיול היומי מהבית לעבודה.

מחירי הקורסים הם 350 יורו לקורס הבסיס, 450 יורו לקורס האינטרמידייט, 890 יורו לקורס רייס 1, 990 יורו לקורס רייס 2, 1,390 יורו לקורס מאסטרים ואילו האקדמיה עם טרוי בייליס תעלה כבר 2,100 יורו (לא כולל עלות טיסה ומלון). לקוחות דוקאטי נהנים מ-40 אחוזי הנחה על מחיר זה (מלבד על האקדמיה של טרוי בייליס) באמצעות הרשמה דרך 'ליגל' היבואנית המקומית של דוקאטי. הקורסים מיועדים גם לרוכבים על שאר מותגי האופנועים, ובישראל, במידה ומשתתף באירועי ה-DRE שנרשם דרך יבואנית דוקאטי ירכוש אופנוע חדש לאחר הקורס, הוא יזכה אוטומטית בהחזר של 40 האחוזים על עלות הקורס.

עוד על דוקאטי בוואלה! רכב

כאן תמצאו מבחני דרכים לאופנועים והקטנועים הבאים שלכם

ממשיכים לדבר על אופנועים ורכיבה בפורום הרכב של וואלה!

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully