וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: אופל מתכננת לעקוף את פורד

המותג הגרמני של חטיבת ג'נרל מוטורס מעריך שיוכל להתגבר על פורד ולהפוך ליצרן האירופאי השני בגודלו באירופה. איך? "בעבודה קשה ונחישות"

השוק האירופאי שרוי בחודשים האחרונים במצב רגיש ורעוע. אפילו קונצרן פולקסווגן נמצא בשפל מכירות מזה שלוש שנים ברבעון האחרון, וגם יתר המותגים מציגים צניחות חדות כמעט בכל הקטגוריות. מצד שני, לאופל אין חשש להצהיר בפומבי שהיא רוצה להיות חברת הרכב השנייה בגודלה באירופה ולעקוף את פורד תוך כמה שנים בלבד. מסתבר שתחת המרצפות של GM מסתתרים מיליארדי דולארים זמינים.

מי שאחראי על הדיווחים הוא המנכ"ל תומאס סנדרן, שסיפר למגזין הרכב הגרמני 'אוטו-בילד' שאופל עומדת עומדת להשקיע בפיתוח ובניית מוצרים סכומי הון בהיקף של מיליארדי אירו בחמש השנים הקרובות. לאחרונה השיקה אופל ארבעה דגמים חדשים: מוקה, אדם, אסטרה סדאן וכן את גרסת הקבריולה המפוארת קסקדה. דגמים אלה הוא מעריך יקדמו את המותג בנישת הפרמיום, אבל גם יביעו חוזקה בקרב הקבוצות העממיות וישדרו חוסן כלכלי. "עם עבודה קשה מאוד, אנחנו נגיע שוב להישגים" כך אמר.

למרות כל החידושים באופל, הדחת פורד או אפילו עקיפה זמנית שלה, תהיה משימה כמעט בלתי אפשרית לדעת מומחים בענף הרכב הגרמני. בספטמבר האחרון, אופל רשמה ירידה של 16 אחוזים במכירות רכב חדש בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ולפי שעה, חלקה בנתח המכירות באירופה עומד על 7.5 אחוזים בלבד, כאשר פורד עם 8 אחוזים ובחזית פולקסווגן עם 11 אחוזים. "ההפרשים קטנים, אבל צריך לזכור שפורד, למרות הבעיות שלה, במגמת התחזקות".

אופל, שעמדה כמה פעמים בפני סגירה או מכירה, עלולה למצוא את עצמה בלי כיסוי להצהרות אלה. אולם, מסתמן שג'נרל מוטורס עשויה למזג אותה קונצרן PSA במסגרת שיתוף הפעולה בין התאגידים כך שהיא שוב תעלה על הדרך הנכונה עם גיבוי כלכלי יציב. החודשים הקרובים, יחשפו את מהלכי החטיבות הפנימיות וחלק מן התשובות תתקבלנה במהלך האביב.

עוד הרבה על אופל בוואלה! רכב
פורום הרכב הגדול בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully