וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו קליאו החדשה תתחזק ברכב פנאי

יוצג בסוף השנה הבאה אחרי תערוכת שוויץ עם מנועים קומפקטיים וחסכוניים שיגיעו ישירות מהסופר-מיני. יקבל את מידותיו של ניסאן ג'וק אך יהיה מרווח ממנו

אחרי השקת רנו קליאו דור ארבע, החברה הצרפתית כבר בשלבי פיתוח של רכב פנאי קומפקטי המבוסס על פלטפורמת ניסאן ג'וק מטעם השותפה ניסאן, כך מדווחים כלי-התקשורת בבריטניה. רכב הפנאי ישאל הרבה מוטיבים חיצוניים מגרסת הקונספט קאפטור והקליאו החדשה אותה בחנו לאחרונה בהשקתה באיטליה, אולם יתהדר ב"אופי עצמאי" כך רנו.

מעצב רנו הבכיר ביותר, לורנס ואן דן אקר (לשעבר מאזדה), סיפר במסגרת תערוכת פריס האחרונה כי הנסיון שצברה רנו עם מותג דאצי'ה שבבעלותה, במיוחד בזכות הג'יפון הקטן דאסטר, אמור לספק לה את הכלים לטפל ברכב פנאי דומה במותג רנו: "רנו קליאו קרוסאובר יפתח לנו את ההזדמנות להסתער על סגמנט פופולארי ומעניין, מקום שבו לא הייתה לנו נוכחות עד כה".

כמו ניסאן ג'וק, הקרוסאובר יעמוד על פלטפורמה ממוצעת לה בסיס גלגלים של 2.55 מ' ואורך של 4.1 מ'. ההנעה תהיה ככל הנראה קדמית בלבד, לפחות בשלב ראשון, כאשר את המנועים ישלוף מקליאו עם חטיבות כוח בנפח 1.2 ל' 74 כ"ס, מנוע 900 סמ"ק טורבו עם 92 כ"ס ומנוע 1.2 ל' טורבו עם 120 כ"ס לצד גרסת דיזל 1.5 ל' לה 90 כ"ס. תיבות ההילוכים תהיינה ידניות ובחלקן כפולות מצמד EDC. אופציה נוספת שנשקלת היא גרסת ספורט עם מנוע 2.0 ל' מגרסת ה-RS בהספק מרבי של 200 כ"ס.

בכורה של דגם הראווה, טרום ייצור, מתוכננת לתערוכת ז'נבה הקרובה שתפתח במרץ. לפיג'ו אגב דגם קרוסאובר חדש המבוסס על ה-208, כך שהקרב הצרפתי בין השתיים, כמנהגו, יעבור לחזית נוספת. ברנו בכל מקווים כי אולי הפעם יקצור הפנאי הקומפקטי יותר הצלחה מקולאוס או RX4.

עוד הרבה על רנו בוואלה! רכב
פורום הרכב הגדול בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • רנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully