וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למכירה: הווקסהול העתיקה בעולם

ווקסהול 5 כ"ס משנת 1903 שהייתה בבעלות מנהל המותג, תוצע במכירה פומבית בתחילת חודש נובמבר הקרוב. המחיר, כ-140 אלף דולרים

סוכנות 'בוהמס' מזמינה אספנים לרכוש מכונית ווקסהול דו-מושבית משנת 1903 מסדרת 'לייט' הנדירה. להערכת מומחים, מדובר בווקסהול העתיקה ביותר כיום בעולם במצב תקין. יתרה מכך, המכונית נשמרה אצל קרוב משפחתו של בעל הרכב המקורי, פרסי קינדר, ששימש מנכ"ל החברה בתחילת המאה הקודמת ולכן בעל הרכב הבא יהיה "רק" יד 3 אחרי 100 שנים.

לווקסהול מנוע 978 סמ"ק עם תפוקה של חמישה כוחות סוס ובשידוך לתיבת הילוכים ידנית עם שני יחסי העברה. היא הוזמנה ב-1903 כמתנה עבור פרסי קינדר וזה נהג בה כמעט על בסיס יומי עד לשלהי שנת 1904 אז נמכרה למדען בשם ד"ר דאדלי ברנדהט. המכונית אופסנה אצל זה במשך עשרות שנים ובין המסמכים שנמכרים עם הרכב, נכללות לא רק חשבונית מוסך עד 1930, כי אם גם המחאה שכתב עבור טופס חידוש רשיון הרכב שלו מ-1903.

בוהמס מספרים כמה פרטים מעניינם נוספים על המכונית. לפי הרישומים בידיהם, נעשה בה שימוש תכוף בעשור האחרון – כנראה במסגרת תערוכות ותצוגות, ועל כן היא נזקקת לכיול המנוע והגיר – כלומר היא במצב נסיעה סביר. התיבה הידנית אגב, חסרה הילוך אחורי (פותחה בווקסהול רק ב-1904) ועל כן צריך לחשב היטב לאן נכנסים ואיך יוצאים משם.

המחיר מכל מקום יעמוד על בין 100 ל-150 אלף דולרים (עד 600 אלף שקלים) למי שיקפוץ על ההזדמנות להוסיף לחניה שלו מכונית נדירה. אפילו אם מדובר בווקסהול ולא ברולס-רויס.

עוד הרבה קלאסיקה ואספנות בוואלה! רכב
מדברים על מכוניות עתיקות בפורום הרכב הגדול בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • ווקסהול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully