וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנצ'יה בורדו: בחלומות ורודים

המעצב תומאס גילברט מאמין שלנצ'יה חייבת לחזור לשורשים ולהיפרד ממותגים אמריקניים. התכנון שלו למכונית רודסטר קלה ויפה, ממחיש עד כמה זה חשוב

מסיבות אסטרטגיות של קרייזלר, עתידה של לנ'ציה עדיין לא מובטח והיא מונחת על כרעי תרנגולת. אבל, מאז שנוסדה החברה האיטלקית היא התמקצעה ביכולת לייצר מכוניות יפות שמזדקנות בחינניות ומצליחות למשוך הרבה תשומת לב. את זה, אי אפשר לקחת ממנה.

בין אם היא קיבלה סיוע מסדנת 'פינינפרינה' או בין אם ממרכז התכנון של פיאט (צנטרו סטילה), אין ויכוח שהיא בין הבולטות ביותר על הכביש. בשנים האחרונות, עם התקרבותה לחסות האמריקנית, היא נשארה למרבה הצער בעיקר עם התכונה הזו - עיצוב, שכן הלב של המכונית והתחושות התפוגגו במרוצת השנים. אבל לא הכול אבוד.

במקום אחר, רחוק מדטרויט המפויחת, ישב המעצב הצעיר תומאס גילברט ממכון העיצוב בקובנטרי, והחליט לפרסם אחת מעבודותיו המרשימות במסגרת לימודיו: לנ'ציה בורדו קונספט. כמו כל אחד במקצועו הוא מקווה שהמותג האיטלקי יגלוש בדפי הרשת ויתקל בסקיצות שלו ויפנה אליו מתוך עניין אמיתי לשכור את שירותיו.

"בתור מעצב, אני נהנה לגשת למותגי רכב, בעיקר איטלקיים, ולהציע להם משהו שונה ועם זאת שמחובר להיסטוריה הקלאסית" כך גילברט. "הבורדו היא פרשנות מודרנית ללנצ'יה המאוד קרובה לליבי, והמטרה היא להראות להם כיוון חדש נוכח האכזבה שחווים מעריציה בזמן האחרון" הוא מוסיף.

הבורדו קונספט עובדה כמכונית רודסטר פשוטה וקלה, לפי רעיון שמכונית ספורט חייבת להיות "עירומה" ומהנה לנהיגה בראש סדר העדיפויות. ההשראה לפיו מגיעה גם מיגואר - במיוחד בזגוגית הקדמית כאשר יתר הסימנים הוויזואלים נלקחו חלקם ממזרטי, פרארי ופיאט. "המבנה הכללי הוא אורגני: קווים זורמים, גלים רכים על המותניים שלה ובגדול - נועזת ודרמטית".

העיצוב נאה וממוקד ועושה למותג כבוד גדול יש לומר. כעת כל שנותר לו לעשות הוא לדמיין איזה מנוע הוא רוצה בחזית, ואיך יתחבר תא הנוסעים בפורמט הסופי. למותג לנצ'יה בכל אופן, מומלץ לעקוב אחר הבחור המוכשר. במיוחד נוכח מצבה העגום כיום.

עוד הרבה על לנצ'יה בוואלה! רכב

ממשיכים לדבר על עיצוב בפורום הרכב של וואלה!

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • לנצ'יה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully