וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך הפכה טויוטה פריוס למכונית הנמכרת בקליפורניה

דובי בן גדליהו

24.10.2012 / 8:59

הפריוס של טויוטה נמכרה בקצת יותר מ-46 אלף יחידות בתשעת החודשים הראשונים של 2012. הסיבה האמיתית היא הציון הגבוה שלה בסעיף התדמית הציבורית - "נכונה פוליטית"

השבוע הוסיפה משפחת הפריוס ההיברידית של טויוטה עוד הישג לערימה הגבוהה של תארים והישגים בארון הגביעים שלה, כאשר הפכה למכונית הנמכרת ביותר בקליפורניה השנה עם קצת יותר מ-46 אלף מכירות בתשעת החודשים הראשונים של 2012.

קליפורניה היא אמנם אחת הצרכניות הגדולות ביותר של דלק לתחבורה בארצות הברית אבל לא צריכת הדלק החסכונית וגם לא מחירי הבנזין - כ-3.9 דולר לגלון בימים אלה, שהם פחות מ-4 שקלים לליטר - היו אלה שהובילו את הפריוס להישג המכובד.

הסיבה האמיתית היא הציון הגבוה של המכונית ההיברידית בסעיף התדמית הציבורית - אותו מרכיב שמהווה בלתי נפרד מהאופי האמריקני והקליפורני בפרט. רכישת פריוס מאפשרת לבעליה להצטייד, במחיר נגיש יחסית, בתדמית "נכונה פוליטית", שחוצה גבולות של מעמדות ומשכורת ומשדרגת את מעמדו של בעליה.

בקליפורניה נוהגים במכונית הזאת "עמך" עם תקציב מוגבל יחסית לצד כוכבי קולנוע וכוכבי טלוויזיה, שמקבלים 200 אלף דולר לפרק, פוליטיקאים, בכירים תחומי עולם העסקים וסתם עשירים עם אידיאולוגיה סביבתית, שהיו יכולים להרשות לעצמם לרכוש בלי בעיות איזו יגואר או בנטלי.

גם בישראל יש שכבה (דקה) של שוחרי תדמית סביבתית אבל במציאות של 8 שקלים לליטר נאלצים משווקי המכוניות ההיברידיות להצניע את תרומתם לאיכות האוויר ולהדגיש את יכולתם לחסוך בהוצאות הדלק השוטפות. גם היאריס ההיברידית החדשה, שנחתה החודש בארץ, פורטת על המיתרים הללו וממצבת את עצמה, על הנייר, כמכונית החסכונית ביותר בארץ.

חיצונית, היאריס ההיברידית הרבה פחות בולטת ועתידנית למראה מאחותה הבכירה, טויוטה פריוס. היא זהה כמעט ליאריס הרגילה כמה לכמה אלמנטים מוצנעים בחרטום (גריל, פנסים) ובזנב ואלמלא הסטיקר הגדול "HYBRID" על הדפנות - וקמפיין הפרסום הענק שרץ בשבוע בו נערכה נסיעת המבחן - קרוב לוודאי שהייתה נטמעת בהמון מבלי לעורר תשומת לב.

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully