וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסאן הולכת על האקסטרים

ניסאן חשפה בתערוכת הרכב בברזיל קרוסאובר רעיוני וקיצוני עם הנעה כפולה ומימדים קומפקטיים. בינתיים רק לדרום אמריקה ועם מנוע של ניסאן ג'וק

ניסאן תחשוף השבוע במסגרת תערוכת הרכב שמתקיימת בברזיל (סאו-פאולו) את מכונית הראווה 'אקסטרים קונספט' שפותחה על ידי ניסאן אמריקה בקליפורניה. זוהי המכונית הראשונה שהחברה היפנית תכננה בשנים האחרונות בלעדית עבור השוק הדרום אמריקני, וללא כוונות לשלב גרסה מקבילה ביבשות אחרות. וודאי שלא בעיצוב דומה.

המכונית מוגדרת על ידי ניסאן כ "עירונית" ו"קומפקטית", או במשפט אחד – 'אורבן קומפקט קרוסאובר'. היא מתהדרת במידות צנועות יחסית עם אורך של 3.85 מ', רוחב של 1.76 מ', גובהה 1.53 מ' ובסיס הגלגלים 2.45 מ'. משמע, צנומה מניסאן ג'וק בכמה סנטימטרים בכל נתון. תא הנוסעים מכיל סידור הושבה של 2+2, אולם לפי תיאורי החברה ספק אם יהיה שימוש במושבים האחוריים לגדלים בגודל אנושי.

"אנחנו קוראים לה "בייבי-ביסט" (מפלצת קטנה), כך אומר מנהל הפרויקט רוברט באוור. "אנחנו רואים בה מכונית עירונית לצעירים: זריזה, מהנה ושימושית, אבל גם מעניקים לה את התואר הנוסף של "לוחמת רחוב".

בשלב ייצור, עוד שנתיים לפחות, ניסאן תעשה שימוש במנוע בנזין סטנדרטי המשרת את הג'וק והמשפחה העממית. הגרסה הבסיסית ביותר תחלץ כ-140 כ"ס ממנוע 1.6 ל' הזרקה ישירה משופר קלות, בשידוך לתיבת הילוכים ידנית עם חמישה יחסי העברה. ברשימה האופציונאלית מערכת הנעה כפולה או קדמית, כולל בקרת מומנט המסייעת למכונית בפיתולים.

מהעיצוב החיצוני של דגם הקונספט תילקחנה דגימות מעטות: חישוקי ה-19 אינטש למשל יעברו לייצור עתידי בגרסה כמעט זהה אך מתונה קלות, כך גם מכסה תא המנוע, יחידות התאורה בחזית וכן קו המותניים הגבוה. יתר החלקים והמרכיבים יזלגו לדגמים משפחתיים של ניסאן בשנים הקרובות, ואף ניתן לראות באמצעות רכב זה רמיזות למתיחות פנים אפשריות בניסאן ג'וק ואף בסדרת ה-Z.

עוד הרבה על ניסאן בוואלה! רכב
פורום הרכב הגדול בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • ניסאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully