וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו: מכונית שנוהגת לבד בשנה הבאה

בלחיצת מתג פשוט המכונית תיטול שליטה על מערכת ההיגוי, הבלמים וההאצה במהירות מוגבלת של 50 קמ"ש. מכוניות ראשונות עם המערכת כבר ב-2014

וולוו תהיה החברה הראשונה בעולם, כך מסתמן, שתחל לשווק מכוניות עם מערכת נהיגה עצמאית במהירות נמוכה. המותג השוודי פיתח את בקרת האוטומציה למכוניות סטנדרטיות מכל דגמי הבית ויפיץ אותן לקהל הרחב ברבעון השני של 2014, כך החברה הסקנדינבית. בהודעה זו, וולוו תקדים את גוגל וכן את ג'נרל מוטורס בקידום הטכנולוגיה לציבור.

הפיתוח, Traffic Jam Assistance, הינו נדבך משרשרת הנהיגה האוטומטית של וולוו עליה דיווחנו אשתקד. הבקרה, המבוססת חלקית על מערכות של 'מובילאיי' הישראלית, מתוכננת לעבוד במהירות נמוכה בערים בטווח של עד 50 קמ"ש, כאשר המחשב שולט על ההיגוי, הבלמים ופעולת המצערת לפי תנאי הדרך. את המנגנון ניתן יהיה להפעיל בלחיצת כפתור פשוטה ומנגד לבטל את פיקוחו בכל רגע נתון ולהשיב את השליטה לידי הנהג.

סגן נשיא פיתוח מחקר בוולוו, פיטר מרטנס, מסביר שהמערכת תקל על הנהגים בצורה מהותית, ותהפוך את החוויה לבטוחה ורגועה יותר. "זו נהיגה שונה, הרבה יותר בטוחה – במיוחד בסמטאות הערים ואני מעריך שהנהגים יבינו את חשיבותה". וולוו מבהירה כמובן שכל הבקרות התומכות המבוססות רדאר – סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, חיישני ראייה ועוד, כולן משולבות בתוך התוספת החדשה.

בניגוד למכונית של גוגל, גוגל VIEW, וולוו לא מפרסמת אילו מכוניות חונכות את המערכת בימים אלה. הבדל נוסף בטכנולוגיה לחובתה של וולוו, הוא בהיעדר בקר זיהוי רמזורים ותמרורי אזהרה - תכונה שאמורה להיכנס לשימוש בשלבים מאוחרים יותר עם השלמת הניסוי של מערכת ה-SARTRE (רכבת מכוניות אוטומטית).

מכשול נוסף שעומד בפני וולוו הוא תקנות וחוקים שלא מתירים עדיין מכירת מכוניות מסוג אלה. ישנן מספר מדינות בארה"ב כמו קליפורניה, נוואדה ופלורידה שאישרו הפעלת פיילוט בכבישים ציבוריים לבחינת הנושא, אך טרם התקבלו תוצאות סופיות ולכן וולוו עלולה למצוא עצמה חוזרת למטה כדי לבצע שינויים בטיחותיים נוספים. כך או כך, זהו צעד נוסף אל העבר העתיד. בשל או לא, ימים יגידו.

עוד הרבה על וולוו בוואלה! רכב
פורום הרכב הגדול בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • וולוו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully