וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתב פתוח לח"כ אריה אלדד

ליאור בנאי, מאמר אורח

5.11.2012 / 16:17

ליאור בנאי, מנכ"ל חברת תקשורת ורוכב אופנועים במכתב גלוי לח"כ אריה אלדד בעקבות תאונת האופנוע וההשתלחות בתקשורת

ביומיים האחרונים, כשכל קהילת רוכבי הדו-גלגלי בישראל המומה וכואבת על מותם הטראגי של בני הזוג אביקם וליאת גור, בחר חבר הכנסת אריה אלדד להשתלח בכל קהילת הרוכבים מעל כל בימת תקשורת אפשרית, עיתונות רדיו וטלוויזיה, תוך הטחת האשמות קשות אפילו לחבר כנסת, בזמן שהדם טרם יבש והמסקנות טרם פורסמו.

אני לא יודע מה גרם לתאונה הנוראית, אני רק יודע שמה שגרם למוות של בני הזוג הייתה גדר "הבטיחות" שבצד הדרך. גדר שנועדה להציל חיי נהגים ונוסעים ברכב, אבל רוצחת וחותכת כמו גיליוטינה רוכבי אופנוע שטעו והחליקו, אולי אפילו על כתם שמן שנזל מרכב 4 גלגלים שעבר שם דקה לפני רוכב חסר מזל.

לא אכנס לתיאוריו של הח"כ מפאת כבודו, רק אציין שהמילים "אנוכיות", "הפקירו את ילדיהם", ו"האם נפרדתם מהם לפני עליה לרכיבה" ועוד אמרות שאינן מתאימות אפילו לבן שלי בן ה-10, הציפו כל אמצעי תקשורת על חשבון זעמם של עשרות אלפי רוכבים בישראל. פעמים רבות הרכנתי ראש וצקצקתי בלשון למשמע דברי איבלות שכאלה, אבל הפעם בחרתי לא לשתוק לחבר הכנסת המנותק, אלא ולהשיב לו "כמו ילד" באותה מטבע שהוא מכיר, על סגנון "הוא התחיל" מעולם הילדים.

לא אכנס במאמר לזה לעובדה שאין בישראל אף מסלול מירוצים כמו בעולם הנאור, שהביטוח כאן הוא היקר ביותר בעולם, שהמס על האופנועים הוא מהגבוהים בעולם (113%) ואפילו לא להתנכלות המשטרה לרוכבי הדו גלגלי. לדעתי הנושא היחיד עליו צריך להילחם ציבור הרוכבים היום הוא על אימוץ תקני בטיחות כמו בעולם הנאור. דרישה שכל הגורמים המעורבים והקשורים בדבר צריכה להיות מכוונת לאדם אחד - שר התחבורה, על מנת שיתאים את גדרות הבטיחות מידית לתקן, ובכך יחסוך בוודאות מספר לא מבוטל של הרוגים.
כמה הרוגים? על פי סטטיסטיקות מהעולם הנאור סביבנו, גדרות "הבטיחות" גורמות ל-6-18 אחוזים מהרוגי הדו-גלגלי, עלות ההסבה של הגדרות הקיימות לגדרות בטיחותיות נמוכה (250 שקל למטר) התקנים מוכרים לבכירי משרד התחבורה, נותר רק להחליט ולבצע.

לכבוד ח"כ אריה אלדד

מר אלדד היקר

שמי ליאור, אני מנכ"ל חברת תקשורת, וברוב עוונותיי גם רוכב אופנוע, הצטערתי לשמוע על הבורות המדהימה בתפיסת עולמך, הרשה לי לשאול אותך מספר שאלות:

1. כמה עלו הכבישים ההזויים להתנחלויות אותן הוא מייצג ? מאות מיליוני שקלים ? מיליארדים ?

2. כמה מתנחלים משרתים הכבישים האלו ? (רמז, כמות כלל המתנחלים נמוכה מכמות כלל ציבור הרוכבים)

3. כמה כסף שופך הצבא על ביטחון של מתנחלים ? וכמה המדינה שופכת על "ביטחון" הרוכבים ? (לא צריך רמז)
4. וגם, רק בגלל שאתה התחלת... כמה מתנחלים נהרגו בכבישי השומרון כתוצאה מתאונות, פיגועים, וחבלות ... האם מישהו אסר עליהם לנסוע בכבישי השומרון ?

להזכירך, כלי דו גלגלי חוקי ולגיטימי בכל העולם, וגם בארץ, בנוסף, בכל העולם הנאור מתקינים גדרות בטיחות סלחניות לרוכב אופנוע, ובישראל הגדרות פשוט הורגות וחותכות את ציבור הרוכבים בגלל צורת ההתקנה המטופשת, אשמח לשוחח איתך, להיפגש, ולהסביר לך כמה התקנים בעולם התקדמו, כמה הכלים הדו גלגליים חוסכים פקקים, חוסכים צפיפות, חוסכים דלק וזמן, אני מקווה שתהיה מספיק פתוח כדי להקשיב, אתה לא חייב להסכים, אבל אשמח שתקשיב, על החתום, ליאור בנאי, אזרח במדינת ישראל.

עוד חדשות דו גלגלי בוואלה! רכב
הכנסו לפורום הרכב הגדול בישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ליאור בנאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully