וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופל וויתרה על מכונית חשמלית

ביטלה את מיזם המכונית החשמלית העירונית המבוססת על אדם היוקרתית בעקבות עלות גבוהה מידי לצרכן. תעשה שימוש במנועי 1.0 ל' קומפקטיים

על רקע מתקפת הדגמים הנרחבת של אופל, מסתמן כי אין לחברה כל כוונה ליישם גרסה חשמלית המבוססת על מכונית המיני החדשה, אופל אדם. החברה הגרמנית הייתה בשלבי פיתוח אחרונים של המיני האקולוגית והחשובה, אולם החליטה לעצור את הפרוייקט ולהתמקד רק בגרסת הבנזין בשל עלות רכישה גבוהה מידי ללקוחות.

אופל מוכרת כיום מכונית היברידית בדמותה של אמפרה, תאומת שברולט וולט האמריקנית. היא מבוססת על הנעה חשמלית אך מקבלת הזנה ממנוע בנזין קומפקטי המספק אנרגיה למנוע החשמלי כאשר כוחן של הסוללות אוזל. ואולם בניגוד לאופל שגנזה את אדם EV, שברולט תשיק מכונית מיני חשמלית בעוד כשנה עם הצגתה של הספארק EV.

"זו הייתה החלטה עסקית", כך אומר ראש מחלקת הפיתוח של אופל דיטר מייטז. "לא יכולנו לגבות מהלקוח סכום שיחזיר ההשקעה בכל מכונית כזו" הוא מוסיף. חיזק את דבריו גם מנהל המכירות האירופאי של אופל אלפרד רייק, שטען שמכירות רכב חשמלי מקרטעות משום שהטכנולוגיה אינה בשלה והמחירים גבוהים. "בטכנולוגיה של היום, אין סיבה שהלקוח ישלם יותר כסף על גרסה חשמלית. אין ליצרן תמורה בעד התכנון וכל המערכת שנלווית לתמוך בכך".


אופל אדם שהושקה בתערוכת פריס האחרונה תתחרה במכוניות כגון פיאט 500 ומיני של מותג ב.מ.וו. היא תצויד באבזור פנים מרשים, 3 דלתות, תיבה ידנית חמישה הילוכים ומידות מרווחות (3.6 מ' לאורך ו-בסיס גלגלים 2.32 מ'). בתחילה, תקבל את מנועי ה-1.2 ל' וה-1.4 ל' הבסיסיים של המותג שפותחו בשיתוף סייק הסינית, אך בפעימה השנייה תצויד במנוע 1.0 ל' טורבו בעל צריכת דלק נמוכה במיוחד. נתוניו הרשמיים טרם פורסמו. עלותה באירופה נאמדת ב-12 אלף יורו (70 אלף שקלים לפני מס) והיא תגיע לישראל בסמוך למועד ההשקה באירופה (פברואר).

עוד הרבה על אופל בוואלה! רכב
פורום הרכב הגדול בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully