וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדה זעירה תכבוש את העיר

הונדה חושפת אב טיפוס לכלי-רכב קומפקטי בעל הנעה חשמלית המספקת 20 כ"ס וטווח נהיגה מרבי של עד 65 קילומטרים. אולי על הכביש בעוד כשנה

ענף המכוניות הזעירות והעירוניות נמצא בתקופת פריחה. לא רק רנו מקדמת כלי-רכב חשמליים דוגמת ה'טוויזי', כעת גם הונדה מציגה פטנט משלה עם חשיפת ה'הונדה קומיוטר', רכב לשלושה אנשים שמותאם לצפיפות העירונית.

הסיטי קומיוטר פותח בעקבות קונספט לא בשל שהוצג אשתקד בתערוכת טוקיו, אולם כעת עובר לשלב אב-טיפוס מתקדם יותר בעל יכולת אמיתית לשנע בני-אדם.

מידותיו הרשמיות לא פורסמו, אולם תא הנוסעים מכיל סידור הושבה לאדם בוגר בחזית ועוד שני אנשים קטנים מהממוצע בזוג המושבים מאחור (ילדים או תינוקות), כולל אפשרות להסרת כל אחד מהם להטענת ציוד או אדם אחד רחב במקום שניים צנומים.

מבחינה חיצונית, הקומיוטר אכן דומה לטוויזי של רנו, כולל אותה תקרה מתעגלת מעל הראשים ומבנה גבוה ובועתי. יחד עם זאת, בהונדה מציינים שמאחר וזו גרסת קונספט טריה, דגם הראווה מוצג ללא חלונות שיתווספו רק במעבר למוצר סדרתי. פרט לכך, לוח המחוונים המקרין אינפורמציה באמצעות טאבלט יעשה את דרכו לפס הייצור.

מערכת ההנעה של הקומיוטר היפני נתמכת במנוע חשמלי קטן המפיק 20 כ"ס, ומשודך לסוללות לי'תיום יון קומפקטיות. בסך הכול משקלו כ-400 קילוגרמים, ועל כן המהירות המרבית של הצעצוע העירוני מגיעה עד ל-78 קמ"ש והטווח המרבי, בתנאים אידאליים, ללא ניצול מערכות חשמליות מכבידות, עומד על כ-65 ק"מ.

מערכות נוספות שתעודכנה הן בקרת בלימה אוטומטית וניהול תקשורת ישיר עם צמתים ורמזורים. כל אלה כאמור, רק בעוד חודשים ארוכים כשהונדה תחל בייצור.

עוד הרבה על הונדה בוואלה! רכב
פורום הרכב הגדול בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully