וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביזרי בטיחות ברכב יוזילו תעריף הביטוח

14.11.2012 / 8:32

אושר סופית בכנסת - אביזרי בטיחות ברכב יתרמו להוזלת ביטוח החובה לרכב בשיעור של עד כ-30 אחוזים

מתמרצים בטיחות בעזרת כסף? ועדה משולבת, הכוללת את ועדת הכספים וועדת חוק חוקה ומשפט של הכנסת, אישרה בדיון מיוחד, הוספה של חמישה פרמטרים לתמחור דמי ביטוח החובה ובהם ארבעה אביזרי בטיחות מתקדמים לרכב: מערכת בקרת יציבות ESP, מערכת למניעת נעילת גלגלים ABS , מערכת התראה על אי שמירת מרחק, ומערכת התרעה על סטייה מנתיב.

המשמעות של החלטה זו היא שהחל מיום יישום התקנה, תינתן הנחה בדמי ביטוח החובה לבעלי כלי רכב שבהם מותקנים אביזרי הבטיחות האלה כולם או אף חלק מהם. על פי הערכות, רכב שיצויד בכל אביזרי בטיחות אלה יזכה בהנחה בגובה של כ-30 אחוזים מהמחיר המקורי.

שמואל אבואב מנכ"ל "אור ירוק": "מתן תמריצים כלכליים להגברת השימוש באביזרי בטיחות הינו אחד הכלים היעילים במאבק בתאונות הדרכים. מחקרים בעולם הוכיחו את תרומתם של מערכות הבטיחות לרכב לשמירה על חיי אדם. הטמעה נרחבת של מערכות בטיחות לרכב תתרום להמשך מגמת הירידה במספר ההרוגים בדרכים".

הממונה על הביטוח במשרד האוצר, פרופ' עודד שריג, קיבל את המלצת עמותת "אור ירוק" לכלול בחליפת המיגון לרכב, לצורך חישוב דמי ביטוח החובה גם את מספר כריות האוויר ברכב כשלהכללת מספר כריות האוויר לא נדרש אישור הועדות.

מתן הנחות בבטוח חובה על מספר אביזרי בטיחות לרכב הינה יוזמה של עמותת "אור ירוק", אשר ליוותה וקידמה את המהלך, בשנתיים האחרונות, בין השאר באמצעות גיבוש "חליפת המיגון" עבור משרד האוצר, כתיבת נייר עמדה מקצועי לחברי הועדות והשתתפות בכל הדיונים בנושא במשרד האוצר ובכנסת.

"אור ירוק" רואה באישור הועדה אתמול, צעד ראשון מתוך מהלך נרחב יותר אשר יכלול אביזרי בטיחות נוספים בחישוב דמי ביטוח החובה, כגון: התראת לחץ אויר בצמיגים, אומדן הגנת הנוסעים ברכב לפי כוכבי ריסוק, מערכת ניטור נהיגה (קופסא ירוקה), חיישני נסיעה לאחור, ועוד.

עוד בטיחות בנהיגה בוואלה! רכב

ממשיכים לדבר על ביטוח ואביזרי מיגון בוואלה! רכב

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully