וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה חסכונית תהיה טויוטה פריוס החדשה?

המשפחתית ההיברידית של טויוטה תצרוך ליטר בנזין בכל 31 ק"מ ותהיה ידידותית יותר לסביבה בעשרות אחוזים. תושק לקראת 2015

על אף מעורבותה של טויוטה פריוס ברצף של קריאות תיקון, עדיין מדובר במכונית משפחתית שזוכה לביקוש ערני בכל בעולם, ועל כן מאופיינת בדגשים טכנולוגיים ומצליחה להתברג היטב בראש פסגת המכירות בסגמנט המשפחתיות הרגילות, והן בפלח ההיברידיות הכללי.

הדור הבא, שיושק בעוד כשנה וחצי, כבר נמצא בשלבי פיתוח מתקדמים כך מסתמן, ויחנוך שורה של חידושים מעניינים ביניהם מערכת היבירידת חסכונית ופחות ומזהמת ועיצוב יותר אטרקטיבי.

כפי שדיווחנו לא מכבר, הפריוס החדשה תקבל הופעה חיצונית ספורטיבית יותר החולקת דמיון עם אוריס ויאריס, וכן מעט עם דגמי המיניוואן הנמכרים בארה"ב. היא תבוסס על פלטפורמה חדשה שתשיל ממנה עשרות קילוגרמים ותהדר במידות מרווחות יותר ובתא נוסעים בעל איכות חומרים גבוהה ואיכותית.

במרכז הדברים, טויוטה תשפר משמעותית את מנוע ה-1.8 ל' ההיברידי. זה יהיה קומפקטי יותר, קל יותר ויעשה שימוש במרכיבים תומכים משודרגים. הסוללות תהיינה כמעט באותו גודל ונפח, כך שכל כיסוח משקל יתאזן בתנועה על הכביש, אולם תא המטען יקבל 500 ל' של נפח (445 ל'). התפוקה מכל מקום תעלה בכמה אחוזים (עד 150 כ"ס) וגולת הכותרת תהיה צריכת דלק של כ-31.8 ק"מ לליטר (לעומת כ-20-23 ק"מ לליטר כיום), ופליטת דו תחמוצת הפחמן שתעמוד על 70 קג"מ (98 גק"מ).

חידוש נוסף, גם בגרסת ה'שקע-תקע' (47 ק"מ לליטר בדור הבא) תהיה המצאותה של מערכת הנעה כפולה אלקטרונית שתחלק העוצמה בין הסרנים על פי ניצולה של צרכיה. שתי המכוניות תוצגנה רק במהלך סוף השנה הבאה עם תאריכי שיווק במהלך שנת 2014. בינתיים, תשדל טויוטה לא לאבד את המקום הראשון כיצרנית הרכב הגדולה בעולם כשפולקסווגן דולק אחריה והבטיח להדיחה משם עד 2015.


עוד הרבה על טויוטה בוואלה! רכב
פורום הרכב הגדול בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully