וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס מפנטזת על ה-G קלאס החדש

תערוכת לוס אנגל'ס תארח קונספט יוצא דופן לרכב השטח המנוסה של מרצדס, ה-G קלאס, עם עיצוב עתידני שיכול להתאים לכל סרט מדע בדיוני ולמשטרה האמריקנית

בתערוכת לוס אנגל'ס שתפתח בעוד פחות משבועיים, תחשוף חטיבת העיצוב של מרצדס ו-AMG רכב ראווה מהפכני הרומז על יורשו של ה-G קלאס הוותיק בהשראה מקורית ועתידנית: Ener-G-Force.

מרצדס תעשה בו שימוש כפול בתערוכה מאחר והוא גם משתתף בתערוכת הקונספטים המסורתית המתקיימת במקום וזוכה לסיקור נרחב מכלי-התקשורת בכל העולם. האם יש להם סיכוי לזכות בתואר הנכסף? בהחלט עושה רושם שהתשובה תהיה חיובית.

האנרג'י פותח על ידי מחלקת העיצוב הראשית של דיימלר בקליפורניה מתוך דגם משנה - 'פוליס 2025' קונספט, מעין עיבוד מוקדם שבתחילה נרשם לתחרות העיצוב וממנו התבקשו המעצבים להמציא רכב שמיש שיכול לנוע בשטח התערוכה לצרכי קידום. מקור ההשראה כאמור נלקח ישירות מה-G קלאס בן ה-33 שנים (1979) ששמר על עיצוב הסולידי וסימני ההיכר האגרסייבים (מראה קופסתי "ג'יפאי") מאז יומו הראשון. המטרה בכל אופן הייתה להמחיש כיצד מתגבש המחליף שאולי יגיע בעוד כמה שנים ולכבוש מחדש את הקהל הצעיר.

"ברור שרצינו לקחת כמה צעדים קדימה, אבל לא רצינו לוותר על הסממנים המזוהים של ה-G קלאס", כך מסביר המעצב הראשי הוברט לי. "יש בו קצת מכל דבר, אבל כחבילה הוא מתאים לכל ייעוד" מוסיף. בהחלט ניתן להתרשם מהתמונות שמרצדס בחרה בקווים שמזכירים יותר את הסגנון האמריקני, במיוחד זה של האמר עם קורות קצרות בחזית, זגוגית צרה לנהג ולנוסע, וקו חלונות גבוה מאוד עם שילוב נורות LED בחזית ומאחור וכן בדפנות הגוף.

המנוע, גם הוא כמובן מגלקסיה רחוקה מעט, ממיר מים ממחוזרים לאנרגיה מימנית ומשם נשלחת ההנעה לכל הגלגלים. מרצדס מכנה את הטכנולוגיה הזו hydro-tech converter, והיא אוצרת טווח נסיעה של כ-500 קילומטרים מארבעה מנועים חשמליים בהספק של כמה מאות כוחות סוס, וסוללות המותקנות בצידי הרכב (בספי הדלתות).

מרצדס טוענת שישנה התעניינות גדולה בקרב כוחות האכיפה האמריקניים באנרג'י פורס, כך שגם לא ימצאו לו לקוחות בסקטור הפרטי, המשטרה כבר מוכנה להזמין כמה יחידות לצורכי ניסוי בשכונות האפלות. לשאלה מתי, אין כל-כך תשובה.

עוד הרבה על מרצדס בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully