וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חושש מגניבת רכב? קנה טויוטה פריוס

דו"ח גניבות רכב שפורסם בארה"ב על ידי חברת ביטוח גדולה, חושף כי טויוטה פריוס היא המכונית הכי פחות חביבה על הגנבים. "אין לה הרבה חלקים משותפים עם רכב אחר"

טויוטה פריוס אינה מציאה גדולה בעיני הגנבים. מסתבר שהמכונית ההיברידית הפופולארית ביותר בעולם נמצאת אי שם בתחתית רשימת ה"קניות" של גנבי הרכב בארה"ב, כך על פי דו"ח מקיף שפורסם לאחרונה על ידי הסוכנות הפדראלית לביטוח באמריקה.

מתוך הנתונים שפורסמו עולה, כי שיעור גניבות פריוס מדגמי 2008-2010 עומד על מכונית אחת מכל 606, וזאת לעומת הממוצע הרשמי לגניבת רכב שעומד על מכונית אחת מכל 78. משמעות הדבר היא, שהפריוס מדורגת במקום הנמוך ביותר באותה תקופת מבחן של חברת הביטוח ולמעשה, כמעט ואינה נגנבת.

אחד מהגורמים לכך נובע מחוסר שיתוף טכנולוגי בחלקי חילוף עם כלי-רכב אחרים, בעיקר יפנים כאמור, שכן הפריוס מורכבת מחלקים שאינם זהים למקבילות משפחתיות בקבוצתה או מחוצה לה, ועל כן אין בה שימוש לגנבים המפיצים חלפים לאחר שסיימו לפרק את המכונית לגורמים.

"זאת פשוט מכונית של מודל אחד", כך מסביר ג'ון אבנדר, ראש מחלק גניבות רכב בחברת חקירות בינלאומית לאתר הכלכלי 'בלומברג'. "אם היו גונבים קאמרי למשל - ניחא. אפשר היה להרכיב את המנוע ברכב אחר ולמכור. אבל המערכת של הפריוס היא היברידית (בנזין ומנוע חשמלי) ייחודית. אין מה לעשות איתה".

עוד נתון מדהים בהקשרה של הפריוס הירוקה, מקורו באחוז ההצלחה של המשטרה להשיב את המכוניות לבעליהם החוקיים; כמעט 97 אחוזים מהפריוס שנגנבות חוזרות הבייתה ורובן גם ללא פגעים מהותיים. כנראה שבענף הגניבות אין מודעות למחירי הדלק.

עוד הרבה על טויוטה בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully