וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: אודי S8. שיעור בכוח

25.11.2012 / 12:06

מיליון שקלים יקנו לכם את אודי S8 החדשה עם 520 כ"ס, מושבים שעושים מסאז' וטכנולוגיה חדשנית לביטול רעשים. תתחילו לחלום ולחסוך

כבר במשך לא מעט שנים, נראה שדווקא מכוניות היוקרה האמיתיות, סובלות מנחיתות ומהזנחה. זה לא בשל המיתון העולמי, או לא רק בגללו, אבל בזמנים שבהם בתמורה ל-200 אלף שקל מקבלים מכוניות איכותיות לעילא, שמנועי טורבו חזקים נמצאים בכל פינה וכשכמעט בכל משפחתית יש כבר מערך חישנים אוטומטיים כשל מעבורת חלל, לגווארדיה היקרה באמת על הכביש, כבר אין ממש מה להציע בתמורה למחיר מופקע.

ב.מ.וו מנסים לטפל בזה, מרצדס עוד עובדים על זה וגם אודי לא שכחו מהבעיה ולכן, כשהם הגיעו לתכנן את גרסת הקצה של מכונית הסלון שלהם, ה-A8, הם ניסו ללכת רחוק. רחוק מאוד. ה-S8 החדשה מבטיחה להציע רמת פאר חריגה, כוח היסטרי בגלגלים וטכנולוגיה מתקדמת שגורמת לחייזרים לרגל אחריה.

אז כמובן שלא יכולנו לסרב להזמנה לבעוט בכביש עם 520 סוסים עם מכונה שעולה יותר ממשכנת"א ממוצעת.

מבחן אודי S8. קובי ליאני
מבחן אודי S8/קובי ליאני

היא לא שקטה, היא מבטלת רעשים

אחת הדרכים להצדיק את קיומן של המכוניות היקרות ביותר ולבדלן מאלה שלכולם יש, היא כמובן בעזרת טכנולוגיה. פעם פנסי קסנון, בקרת אקלים מפוצלת ועוד הילוך אחד בתיבה עשו את העבודה, אבל בבוקר 2013, זה לא מספיק אפילו בשביל לנסוע למכולת. אז קודם כל לפני שנכנסים אל תא הנוסעים שלה, כדאי לעשות קצת שיעורי בית ולקרוא את מה שהיא כוללת, כדי למנוע מבוכה.

מעבר לעובדה שהחומרים, הגימור והירידה לפרטים שם בקבינה שלה לא פחות ממלהיבה, רשימת האבזור שהיא כוללת ברמה זו עשירה מאוד - המושבים ממוזגים ולא סתם מחוממים, הם מסוגלים לחבק את הנוסעים לפי דרישה ואפילו להציע מסאז' בחמישה סגנונות, גם לנוסע שמימין לנהג. המיזוג מפוצל לשלושה אזורים (אחד מהם לאחור), יש מחשב שליטה נוח יותר לתפעול כל האביזרים ברכב (MMI), יש מערכת שמע באיכות גבוהה מאוד, מתלים מתכווננים חשמלית, תגבור משתנה להיגוי ו... כמעט הכל. כמעט. כי למרות שנראה שאי אפשר שלא להרגיש בה מסופקים, לנו חסרו למשל בקרת שיוט אקטיבית (מופעלת רדאר), מסך מגע ופיצ'פקעס אחרים.

אבל למרות כל השפע, אודי בחרו להחזיר לעצמם את היתרון בצורה קצת יותר שקטה. היא לא רק מונעת רעשים מציקים, היא מבטלת אותם. בתקרת תא הנוסעים ישנם ארבעה מיקרופונים שתפקידם להאזין למתרחש בקבינה, לסנן את הדיבור שלכם ואת הקולות שבוקעים ממערכת השמע ועל ידי הרמקולים, לשדר רעשים הפוכים לאלה שמגיעים מהכביש, מהמנוע ומהרוח. וזה עובד? בהחלט. תא הנוסעים של ה-S8 התגלה כמקום שקט במיוחד. אולי אפילו שקט מדי.

למען האמת, לא ציפינו לאחרת מבחינת המרחב. תא הנוסעים של ה-S8 הוא גם מרווח במיוחד בכל מושב שתבחרו להתרווח בו. מלפנים כאמור המושב יחבק אתכם ברכות, יעסה אתכם וגם לכל שאר חלקי הגוף יהיה שפע של מקום. מאחור, המצב מעורר קנאה ממש. עם בסיס גלגלים שנושק לשלושה מטרים, המושב האחורי מרגיש כמו מרפסת צפייה אישית באולם קונצרטים. התקרה גבוהה, המושב מלפנים רחוק ואפשר פשוט לטבוע בין כפלי העור מרוב עונג.

מבחן אודי S8. קובי ליאני
מבחן אודי S8/קובי ליאני

12 שניות ל-200 קמ"ש

גם בכל הקשור למנוע ולביצועים, אודי החליטו להתפרע ולהתקין בחזיתה את מנוע ה-V8 החדש ביותר שיש להם, אותו פגשנו כבר בהשקת ה-S6 וה-S7 השנה. למנוע הזה יש כאמור 8 בוכנות, אבל גם הזרקה ישירה ושני מגדש טורבו שמפיקים מ-4.0 הליטרים שלו לא פחות מ-520 כ"ס ב-5,800 סל"ד וכן 66.3 קג"מ בכל התחום שבין 1,700 ל-5,500 סל"ד. מנוע זה מחליף את מנוע ה-V10 5.2 ליטר מהדור הקודם, שגם אותו אהבנו בזכות 444 הסוסים שהפיק.

יחד עם תיבת הילוכים אוטומטית שלה 8 הילוכים, ההערכות שלכם על ביצועים מסעירים מוצדקות. כל הכוח הזה מצליח להטיס את 2,050 הקילוגרמים שלה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 4.2 שניות, להזניק אותה מ-80 ל-120 קמ"ש תוך 3 שניות בלבד ולגרום לה לפגוש תקרת מהירות מרבית של 250 קמ"ש. ובקיצור, מפלצת סאלונית שיודעת לכווץ את שרירי הבטן ולגרום לראש להתנגש בכוח במשענת. ממש כמו שאנחנו אוהבים.

אם תאתגרו אותה מבחינת הביצועים, תגלו קודם כל שאתם נוסעים באחת המכוניות המהירות והחזקות בישראל, שהסיכוי שתפגשו ברמזור מישהו חזק מכם קלוש ושרק לפני כמה שעות הייתם בתחנת דלק, שכן במאמץ כבד, היא מסוגלת ללגום ליטר דלק שלם בפחות מקילומטר יחיד.

לפני שאתם נבהלים מהצריכה המטורפת, נספר לכם שהאודי הזו יודעת גם להיות חסכונית, באופן יחסי. כדי להבטיח זאת, מערכת ה'סטארט-סטופ' תכבה את המנוע בעמידה ברמזורים וכדי למנוע בזבוז דלק נוסף המנוע יודע לעבוד גם עם 4 צילינדרים בלבד. כשנוהגים בה בעדינות, מתחת ל-3,500 סל"ד ולפחות בהילוך שלישי, צילינדרים 2,3,5 ו-8 מפסיקים לתפקד, כך שהמנוע פועם על 4 צילינדרים בלבד. כדי לוודא גם שלא תחושו בשום שינוי בפעולת המנוע, תושבות המנוע האקטיביות יודעות לאזן את המנוע גם כאשר תדר העבודה שלו משתנה בקיצוניות שכזו ואכן, לא ניתן להרגיש בשינוי פעולת המנוע.

בסופו של דבר, האודי שלנו רשמה צריכת דלק ממוצעת של 6 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.

גדולה מדי על ישראל

זו הייתה יכולה להיות אכזבה גדולה מאוד, אילו הגענו עד שלב זה בו אנו מתרשמים מיכולותיה האמיתיים של ה-S8 על הכביש, והיא תתגלה כקרוזרית סלונית ולא מעבר לכך. אבל לא סתם יש בשמה את האות S ואודי לא מתכוונים לחפף כאן כשמנגד עומדים בצדו השני של הכביש ה-M של ב.מ.וו ו-AMG של מרצדס.

לכן אודי חימשו אותה ביכולת לכוונן באופן אישי או אוטומטי לפי הגדרות קבועות מראש כמעט כל פרט בה. עד כמה אגרסיבי יהיה כוח המנוע, עד כמה מהר תעבוד תיבת ההילוכים, כמה קשיחים או רכים יהיו המתלים וגם ההגה יכול לשנות את משקלו. במצב 'קומפורט' הגרמניה הזו הופכת לרכה ונעימה מאוד בנסיעה, ההגה קליל, התיבה שואפת להעלות הילוכים ככל הניתן, המנוע מרוכך וגמיש והמתלים בולעים את רוב מה שיש לכביש להציע. רק זעזועים קלילים מזכירים לנו עדיין שבקצות המתלים נמצאים צמיגי ענק ברוחב 285 מ"מ המולבשים על חישוק 21 אינטש (285/35 R21).

לכאורה, עם מידות עצומות שכאלה, לרבות משקל שחוצה כאמור את השני טונות, קשה לצפות לכך שהבריה הזו תהפוך למכונת נהיגה ספורטיבית מושחזת, אבל גם כאן נכונה לנו הפתעה. בכבישים מפותלים, ה-S חושפת יכולות גבוהות במיוחד. בעזרת מחשב השליטה קבענו את כל רכיבי הרכב על מצב דינמיק ואילו את ההגה בחרנו להשאיר על מצב קומפורט, שכן ההקשחה שנוספת לו לא מוסיפה לחדות או לחדוות השימוש בו, אלא רק הופכת אותו לתחושתי פחות משום שיש להשקיע יותר מאמץ בהפעלתו. מצב קומפורט אמנם גורם לו להרגיש קליל, אבל לפחות הוא תחושתי ומדויק יותר כך.

המתלים מצדם מרסנים מאוד את העברות המשקל ושומרות את הרכב מפולס גם תחת עומס רב בפניות, הבלמים חזקים מאוד, מערכת ההנעה הכפולה שלה עם הדיפרנציאל המתוחכם מאחור מסייעים לנו להאיץ בכוח ביציאה מפניות ותחושה הכללית היא שככל שדוחקים בה יותר, כך נראה שהיא מתכווצת על הנהג ומרגישה קטנה בהרבה מגודלה האמיתי. אולם, זו מכונה שנבנתה לכבישים מהירים במיוחד כמו שמוצאים בגרמניה, ארץ הולדתה. בישראל, לא מצאנו כביש שבו יכולנו למתוח את אבריה בקלות, או מבלי לסכן את עצמנו בזמן מאחורי הסורגים. הכבישים שלנו פשוט קטנים עליה מדי וכשהיא פוגשת פניה ישראלית מורכבת על אספלט דל אחיזה, היא תיכנע בסופו של דבר ללחצים ותגיב בתת היגוי צפוי.

מבחן אודי S8. קובי ליאני
מבחן אודי S8/קובי ליאני

עודף ממיליון שקל

מי מאיתנו לא היה רוצה שבחניה מתחת לבית תעמוד מכונית במיליון שקלים? או לפחות שתהיה לו את היכולת לקנות מכונית במיליון שקלים? וכן, כצפוי, רק אחדים בישראל באמת יכולים להרשות לעצמם לרכוש רכב יקר כל כך שבמקרה של ה-S8 מחזיר רק שקלים בודדים כעודף מ-1,000,000 שקל. אבל מי שיעשה זאת, ימצא מכונה שמרשימה במיוחד ביכולת שלה לשלב תכונות רבות ומגוונות כל כך על הצד הטוב ביותר.

היא חמושה במנוע מפלצתי ומתוחכם מאוד שיכול להסיע אותה בחרישיות או להטיס אותה במהירות האור, היא עתירת טכנולוגיה וספק אם בעשור הקרוב מכוניות מרמות נמוכות יוכלו לישר עמה קו, רשימת האבזור שלה ארוכה כמו הגלות ומפנקת במיוחד, יש לה תא נוסעים איכותי לעילא ולעילא והיא פשוט יודעת לעשות אנשים מרוצים. מכונה מרגשת ומדהימה.


עוד על אודי בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? כדאי שתבקרו כאן

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully