וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו דוחה השקת הסופר מיני החשמלית

רנו זואי החשמלית שהיתה מיועדת לבכורה לקראת סוף השנה תדחה לינואר 2013 בעקבות הסמיכות להשקת הדור הרביעי של הקליאו

רנו מביעה חשש מקניבליזם בקרב המותג ומבצעת בלימה אסטרטגית. החברה הצרפתית הודיעה לאחרונה כי תדחה את עלייתה של רנו זואי החשמלית לכבישים בשל דאגה שזו תיטול את אור הזרקוקים מרנו קליאו דור ארבע, אחת המכוניות החשובות והנמכרות ביותר שלה מאז ומעולם.

הקליאו וזואי ZE קרובות במידותיהן עד לסנטימטרים בודדים (אורך 4 מ' ורוחב 1.73 מ') ולכן מתחרות באותה משבצת בקבוצת הסופר-מיני הפופולארית באירופה. מחירה של זואי יהיה אמנם גבוה משמעותית מזה של הקליאו, אך לאור החזר המס בשיעור 5,000 יורו שניתן באירופה כתמורה לשימוש ברכב חשמלי ונקי (אפס זיהום אוויר), הפערים ביניהן יתקזזו עד לכמה מאות יורו בלבד.

הזואי מתוכננת על מערכת חשמלית קומפקטית בעלת עוצמה של 88 כ"ס בהזנת סוללות לית'יום יון. היא משחררת 22 קג"מ לגלגלים בחזית, ומהירותה המרבית עומדת על 135 קמ"ש. על פי ניסוים שנערכו ביצרן הצרפתי, זואי מסוגלת לכסות מרחק של 210 קילומטרים, ובין 100-150 קילומטרים בתנאי מזג אוויר קשים (חום או קור עז). הסוללות ניתנות לטעינה משקע ביתי בפרק זמן של 8 וחצי שעות.

רנו תכננה לשווק את זואי ZE עם תחילת הסתיו, מעט לאחר ספטמבר, אולם כעת מדברים ברנו על תאריך בקרבת ינואר 2013 ואולי מאוחר מכך משום שהקליאו נחשפה באותה תערוכה (פריס). מקבץ קטן של זואי ישוגר לאולמות המכירה לצרכי התרשמות ונסיעות מבחן בדצמבר הקרוב בגרמניה ובצרפת, ולאחר מכן תופץ לשאר היבשת. "אם אנחנו מזניקים שתי מכוניות באותה נישה לא נוכל לנצל את כוח הקנייה המלא של הסגמנט", כך מסביר ראש מחלקת התפעול של רנו קרלוס טוורס. עוד הוא מוסיף כי "למרות הדחייה, אנחנו משוכנעים שזואי ZE תנחל הצלחה גדולה". לישראל טרם ידוע מתי תגיע.

עוד הרבה על רנו בוואלה! רכב
פורום הרכב הגדול בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • רנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully