וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלופות קריאות התיקון: הונדה וטויוטה

שתי היצרניות היפניות תסיימנה את השנה כשבידיהן תואר שיאנית קריאות התיקון ל-2012 בפעם השלישית ברציפות. מגוון הליקויים נע מדליקות ועד לתקלות אלקטרוניות

מכוניות יפניות אולי גורפות מחמאות רבות על היותן אמינות, אבל כשבוחנים את השנים האחרונות בכלל ואת 2012 בפרט, עולה תמונה שלכאורה פוגעת בתדמיתן. על פי נתונים של רשת NBC, טויוטה והונדה הן יצרניות הרכב שהשיבו (ריקול) הכי הרבה כלי-רכב לשירות בשנה האחרונה בעקבות ליקויים בטיחותיים שונים, כאשר טויוטה בהובלה עם מיליוני החזרות והונדה סגנית לה. זוהי השנה השלישית ברציפות שהן מככבות בפסגת הרשימה, כשיש לציין כי גם בישראל הופעלה קריאת תיקון של טויוטה לא מכבר.

הקריאה החמה ביותר של טויוטה אשר הופצה בימים האחרונים, זימנה 140 אלף מכוניות מדגם הטנדר טאקומה (2001-2004) למרכזי השירות, וזאת בשל חשש מחלודה חמורה שעלולה להוביל להינתקות הצמיגים ממקומם בזמן נהיגה. זוהי הפעם השנייה שהחברה משיבה מכוניות למוסכים לאור הליקוי לעיל, לאחר שבעבר ביקשה מבעלי המיניוואן סיינה לסור למוסכים לתיקון דומה.

קריאה זו, חוברת לעוד 7.5 מיליון מכוניות שהחזירה טויוטה למוסכים ברחבי העולם לאחר שהתגלתה תקלה במנגנון החלונות החשמליים שעשויה לגרום לדליקה (2.5 מיליון כלי-רכב רק בארה"ב), ועוד 2.5 מיליון לפני כשבועיים. הייתה זו קריאת התיקון הגדולה ביותר אי פעם של יצרן רכב, למעט פורד ב-1996 שהשיבה לתיקון 8 מיליון מכוניות בגלל בעיות במערכת הצתה בזימון בודד.

גם הונדה כאמור בעין הסערה, אולם היקף המימדים בקרב החברה קטנים יותר לעומת טויוטה. פרט לשורה של חקירות שמתנהלות ברקע על ידי מכון הבטיחות האמריקני, ה-NHTSA, בשל תקלות ב-700 אלף מכוניות מסדרת המיניוואן אודיסי, הונדה השיבה לפני כמה שבועות כ-1.7 מיליון מכוניות לשירות בשל ליקויים במתג אלקטרוני בדלת הנהג העלולים להוביל לשריפה. בין כלי-הרכב שזומנו היה CR-V וכן הונדה סיוויק, בעיקר משנות ייצור של אמצע שנות ה-2000 וסוף העשור הקודם.

כזכור, טויוטה רשמה ב-2009 וב-2010 כמה מאירועי השפל הגדולים בתולדותיה בצל תופעות שפקדו מעל 10 מיליון כלי-רכב (דוושת האצה נתקעת). אולם יחד עם הונדה, אף אחת מהן לא חווה ירידה בכמות ההכנסות והמכירות כתוצאה מכך. לפי נתוני מסירות בארה"ב שתיהן במגמת התחזקות, אולם חלק מכך מיוחס להתאוששות מנזקי הצונאמי ביפן שהביא להשבתת מפעלים ומחסור בחלקי חילוף.

מומחית בענף הרכב ממכון המידע העולמי, ה-IHS, רבקה לינדלנד, טוענת שעל אף כל קריאות התיקון רוכשי הונדה וטויוטה הוותיקים שומרים נאמנות למותגים, וכי חיזוקים מגיעים מסקרי אמינות שמבצעים ירחונים כגון 'קונסיומר ריפורטס'. מצד שני היא מחדדת, ישנו מקום לבדוק אם לקוחות חדשים היושבים "על הגדר" יבחרו ביצרן אחר, שכן קשה יותר לשכנעם להגיע לאולמות המכירה. "זה מובן להן שזה המצב, והן תצטרכנה למצוא פתרונות יצירתיים כדי להתגבר על הביקורת השלילית" היא אומרת.

אם האמריקנים אכן מחפשים חלופות לצמד היפניות, מוטב שיבדקו מה קורה אצל שאר היצרניות; לא הרחק מהונדה לדוגמא, קרייזלר דיווחה על כמעט מיליון מכוניות שנקראו השנה למוסך (גרנד צ'ירוקי) בגלל תקלה בכרית אוויר. בתוך כך, אף אחד לא יגזול מטויוטה והונדה את התואר המפוקפק בשנת 2012 שמסתיימת בקרוב. ומהי התחזית לשנה הבאה? ימים יגידו.


עוד הרבה על טויוטה בוואלה! רכב
הונדה בוואלה! רכב
פורום הרכב הגדול בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully