וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: האדם לא חולם על מכונית בלי נהג

סקר צרכנות בריטי קובע שכמעט מחצית מהנהגים לא ירכשו לעולם מכונית אוטונומית. הרוב טוענים כי יש להשקיע במערכות בטיחות ותקשורת חכמה בין כלי-רכב

ארבעים אחוזים מנהגי האי הממלכתי, לא שוקלים בכלל לרכוש מכונית בלי נהג (אוטונומית), כך על פי סקר אודות הרגלי הצריכה של התושבים האנגליים שנערך לאחרונה. יתרה מכך, עשרה אחוזים מהם דיווחו כי "טכנולוגיית נהיגה אוטומטית במלואה היא חסרת אחריות", וכי יש לקדם הפיתוחים בנושאי בקרת בטיחות חכמות מסוג תקשורת המחברת בין נהגים, צמתים ורמזורים.

סקר זה מחזק את הנתונים שפרסם מכון הסקרים המוערך JD פאוור באפריל האחרון, לפיו הנהגים ברחבי העולם סקפטיים לגבי רמת האמון שיש להפקיד בידי מכוניות ללא נהג. חלק גדול מן המשתתפים אף סיפר כי לטעמו הן לא תהיינה פופולאריות גם ביום שבו הן תתקדמנה ברמתן הטכנולוגית באופן ניכר.

מכוניות ללא נהג, בעשור הקרוב, תהיינה מסוגלות לשלוט על מערכת ההאצה, הבלימה וההיגוי ללא התערבות בן אדם למעט במקרה חירום. בין היצרניות שעוסקות בכך כיום ניתן למצוא את גוגל (סטריט ויו), קדילאק, טויוטה (פריוס של גוגל בין היתר), יצרנית המכוניות השוודית וולוו המקדמת טכנולוגיה זו אל יישום חלקי בשנה הבאה, וכן אודי שפיתחה TT שנוהגת את עצמה.


בסקר של JD פאוו הממצאים היו זהים למשאל האחרון שפורסם, שכן גם בו דיווחו רק 20 אחוזים מקרב הנסקרים שבעתיד יהיו מוכנים לחשוב על רכישת מכונית ללא נהג. עלות הטכנולוגיה אגב אינה גבוהה כפי שמתואר לעתים; התוספת תהיה בגזרת 5,000 דולרים לתג המחיר המקורי של המכונית.

חוו דעתכם, האם מדובר בטכנולוגיה מסוכנת או שמא תתרום לבטיחות בכבישים?

  • עוד באותו נושא:
  • מכונית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully