וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שברולט ספארק הופכת לחשמלית מהירה וזולה

28.11.2012 / 7:26

שברולט ספארק החשמלית תאיץ ל-100 קמ"ש תוך 8 שניות, תטען את הסוללות ב-20 דקות ותעלה פחות מ-25 אלף דולר בארה"ב. על הכביש, בקיץ

היכן שבטר פלייס נכשלה, שברולט תצליח? יצרנית הרכב האמריקנית מקדימה את תערוכת לוס אנג'לס וחושפת פרטים ראשונים על שברולט ספארק EV החשמלית החדשה. "עם היכולת לטעון את הסוללות ב-80 אחוזים תוך 20 דקות ועם 8 שניות לתאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש, אתם לא תתגעגעו בכלל לדלק", כך נמסר בהודעת החברה.

שברולט ספארק החשמלית החדשה תצויד במנוע חשמלי חדש שמפיק 130 כ"ס ולא פחות מ-55.2 קג"מ של מומנט מפלצתי (בדומה למושג ממנועי בנזין בנפח של 5.5 ליטר) ממקור המתח - סוללת ליטיום יון חדשה בתפוקה של 20 קו"ש (254 ק"ג, 336 תאים). משברולט נמסר כי החשמלית החדשה תציע טווח נהיגה גדול מאוד, אך אינם נוקבים במספר מדויק. האחריות על הסוללה אמנם ניתנת לשמונה שנים או 160,934 ק"מ (100 אלף מייל), אך בשברולט מספרים שהסוללה נבחנה בהרבה מעבר ל-200 אלף שעות של שימוש ללא תקלות.

החידוש העיקרי בשברולט ספארק החשמלית הוא היכולת לטעון אותה במהירות. בעזרת מנגנון טעינה מהירה שמותקן בה (מתאים לזרמי 240 וולט), ניתן לטעון את הסוללה לכדי 80 אחוז תוך 20 דקות בלבד, ואילו טעינה מלאה תארך כבר 7 שעות. תא הנוסעים של הספארק אמור להציע עליה באיכות כולל תוספת של שני מסכי מולטימדיה בגודל 7 אינטש שיעבירו לנהג אינפורמציה רבה על מערכות הרכב ואף יציעו לו (במקומות בהם השירות ניתן) חיבור קבוע לרשת האינטרנט (באמצעות הסמארטפון) כולל לענן המוזיקה של אפל.

גוף השברולט ספארק החשמלית ימשיך להגיע מקוריאה ואילו המערכת החשמלית תותקן בו בארה"ב בטרם זו תגיע לשיווק, קודם בקליפורניה, אורגון ורק אז לשאר מדינות העולם. כל זה יקרה לא לפני הקיץ הקרוב. האם היא תגיע גם אלינו? יבואה לישראל יבחן בקרוב.

עוד על שברולט בוואלה! רכב

ממשיכים לדבר על מכוניות חשמליות בפורום הרכב של וואלה!

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • שברולט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully