וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקסוס LS הופכת למכונית מירוץ

חטיבת המירוצים של טויוטה חושפת מהדורת ספורט קיצונית ליאכטה המפוארת לקסוס LS, מצוידת מנוע המפיק 650 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-4 שניות

טויוטה 'מוטורספורטס', חטיבת המירוצים של היצרנית היפנית, תחשוף במסגרת תערוכת המשופרות באסן גרמניה את הלקסוס LS650 סופר סדאן. הגרסה המופרעת של מכונית הפאר חמושה בסט שיפורים מקוריים משותף של שתי היצרניות, כולל שימוש בתרכובות אקזוטיות ומנוע שביצועיו לא מביישים מכונית ספורט קיצון מובחרת.

לקסוס LS מוטורספורטס 650. אתר יצרן
לקסוס LS. מתחברת לצד הפראי שלה/אתר יצרן

כמצופה מאגף המירוצים, הלקסוס TS-650 הופשטה מחלקי מרכב סטנדרטיים כבדים כדי להפחית קילוגרמים מגופה המגודל, ובמקומם הותקנו שכבות רבות של סיבי פחמן (קרבון) קלים וחזקים בכמה איזורים אסטרטגיים.

בזנב למשל, הושתל ספוילר קצרצר עליון, חצאיות צד צרות התווספו בספי הדלתות וכל התקרה הוחלפה. לקסוס אף הוסיפה פגושים חדשים והגדילה את קשתות הגלגלים כדי לפנות מקום לחישוקי ה-20 אינטש מסדרת BBS וסיימה עם שני מפלטים עבי צול בכל צד ופתחי יניקה לקירור. תמונת תא הנוסעים אגב לא פורסמה, אולם לקסוס מדווחת על מושבי באקט ספורטביים, כך שמי שקיווה לעיסוי אגן מפנק עם ארבעה מצבים בזמן שהוא קורע את המסלול, עלול להתאכזב.

ומה בחוד החנית? ובכן, לא תמצאו כאן יחידה היברידית שמרוכזת בקיזוז צריכת הדלק והפחתת הנזק לסביבה הרגישה. לקסוס וטויוטה פיתחו ושדרגו מנוע בנפח 5.0 ל' שמונה צילינדרים בעל תפוקה מרבית של 650 כ"ס ו-76.5 קג"מ, בשידוך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית מתופעלת גם מגלגל ההגה. לדברי טויוטה, הלקסוס - שמשקלה כ-2.2 טון, משוגרת ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות ועד מהירות מרבית של 320 קמ"ש. על הבלימה - אם מישהו חרד לשלומו בגיגית הענקית, אחראים ברמבו עם סט קרמי תחרותי.

לקסוס LS מוטורספורטס 650. אתר יצרן
אם תראו אותה לפניכם ברמזור, אל תנסו אותה/אתר יצרן

לאחר שהמכונית תושק בגרמניה, תעלה השאלה אם לקסוס תעמיד אותה למכירה בשלב מאוחר יותר ב-2013, שכן עדיין מדובר במכונית קונספט. מנכ"ל טויוטה אקידו טוידה, הודה בכמה מסגרות שהוא מעוניין לחזק את ההיבטים הספורטיביים בחטיבת לקסוס לאחר LFA המפתיעה, ועל כן מותר לכולנו לקוות לראותה במהדורה מוגבלת ונדירה, ומובן שאליה יוצמד תג מחיר דמיוני.

עוד הרבה על לקסוס בוואלה! רכב

לקסוס LS מוטורספורטס 650. אתר יצרן
לקסוס LS מוטורספורטס 650/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • לקסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully