וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריסוק: יונדאי סנטה-פה וגולף מרשימים

מכון הריסוק האירופאי Euro-Ncap מפרסם תוצאות ל-15 מכוניות חדשות. פולקסווגן גולף, יונדאי סנטה פה ופורד פיאסטה בין המצטיינות. דאצ'יה לודג'י מאכזב

לא פחות מ-15 מכוניות חדשות ריסק לאחרונה באירופה מכון Euro-Ncap במסגרת סבב נוסף וחדש לאומדן חוזקן של מכוניות חדשות בתאונות חזית, צד, הגנה על הולכי-רגל ושימוש בבקרות אלקטרוניות (יציבות וניטור מתקדם בכביש). מתוך הנתונים עולה, כי יצרניות הרכב מחמירות ומקפידות אל מול תקנות האיגוד, כשלזכות כל המשתתפות, למעט דאצ'יה, חמישה כוכבים מלאים.

המשתתפות הפעם בניסויי הריסוק החדשים נעו ממכוניות משפחתיות, לרכבי פנאי וכלה במכונית פלאג-אין (שקע תקע). להלן הרשימה המלאה: דאצ'יה לודג'י, פיאט 500 L, פורד פיאסטה, פורד קוגה, יונדאי סנטה-פה, מרצדס A קלאס, מיצובישי אאוטלנדר, אופל מוקה, ריינג' רובר, סיאט לאון ואחותה סיאט טולדו, סקודה ראפיד (אותה פלטפורמה), סובארו פורסטר, וולוו V60 פלאג-אין ופולקסווגן גולף החדשה.

כל המכוניות צברו כאמור חמישה כוכבים להוציא הדגם הרומני של רנו, דאצ'יה לודג'י. המזכיר הראשי של האיגוד, ד"ר מיכאל ואן רייטיגן, אומר כי התוצאות של דאצ'יה מאכזבות מאוד, במיוחד נוכח העובדה שלקחות באירופה זקוקים למכונית זולה ובטיחותית. "זה מצער שהתוצאות שלה עלובות כל-כך, במיוחד לאחר שגם הסנדארו, קיבל רק כוכב אחד במבחני האיגוד באמריקה הלטינית. זה לגיטימי להתפשר על נוחות ואבזור במכוניות "תקציב", אבל אי אפשר לומר זאת בבטיחות".

מנגד, ראויות לציון ומחמאות הן וולוו בגרסת הפלאג-אין של ה-V60, קל וחומר לאור תוספת משקל של 350 קילוגרמים בשל המצאות הסוללות ומנוע העזר החשמלי. בוחני המכון מציינים כי השוודית הפגינה רמת בטיחות גבוהה מאוד, צמודה למקבילתה הקונבציונאלית, כאשר ציון של 100 אחוזים ניתן לה (כמו גם לאופל מוקה, אאוטלנדר וקוגה) על בקרות בטיחות אקטיביות.

עוד בקרב הבולטות במיוחד הייתה פולקסווגן גולף (למרות היעדרות בקרת חגירת חגורות בטיחות למושבים מאחור), יונדאי סנטה-פה החדש גרף ציון גבוה של 71 אחוזים בהגנה על הולכי-רגל וסיאט לאון עם 92 אחוזים בהגנה על ילדים בעת תאונת דרכים. את הניקוד הגבוה ביותר עבור מבוגרים השיגו אופל מוקה ורכב הפנאי הגדול של יונדאי. גם ריינג' רובר קצר הצלחה בסבב החדש כשגם הוא מקבל מחמאות על הפחתת משקל (200 קילוגרמים) ועמידה בתנאי האיגוד החדשים.

עוד הרבה מבחני ריסוק בוואלה! רכב
פורום הרכב הגדול בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully