וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן ג'טה הייבריד: 20 ק"מ לליטר

נחשפה בארה"ב בגרסת ייצור סופית ורשמית, מצוידת במנוע כלאיים בנפח 1.4 ל' טורבו בתפוקה מרבית של 150 כ"ס ותיבת הילוכים רובוטית. אולי תגיע לישראל

פולקסווגן לא נמנית על חסידי המנועים החשמליים, ולכן את מרבית מאמציה הטכנולוגיים משקיעה במנועי דיזל ירוקים, בנזין או היברידיים קומפקטיים וקלים לשימוש. יחד עם חטיבת אודי, אגף הפרטיות של פולקסווגן השיק השנה כמה דגמים היברידים ביניהם הטוארג האקולוגי, וכעת היא חושפת גם את הג'טה ההיברידית בגרסת ייצור סופית – כמעט שנה לאחר הקונספט.

לג'טה הייבריד מנוע בנזין בנפח 1.4 ל' TSI בעל הספק מרבי בגפו של 150 כ"ס. הוא מקבל סיוע ממנוע חשמלי לו 26 כ"ס וסוללות לי'תיום יון המותקנות מאחרי המושבים מאחור, ואלה מעבירים במשותף את העוצמה לגלגלים הקדמיים דרך תיבת שבעה הילוכים רובוטית. משמע, על הכביש, בשילוב שני המנועים, העוצמה ההיברידית המשוקללת עומדת על כ-170 כ"ס ו-25 קג"מ. ביצועים רשמיים וזמני האצות, טרם פורסמו.

בסך הכול, לדברי פולקסווגן, ג'טה הייבריד חסכונית בשיעור של 23 אחוזים על פני מקבילתה מונעת הבנזין, (משקלה גדל ב-100 ק"ג), וכי על מצב חשמלי נקי היא מסוגלת לנוע למרחק של כ-2 ק"מ לכל היותר, ובמהירות מוגבלת של 70-80 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת תניב כ-20 ק"מ לליטר, אם כי הנתון יכול להשתפר במצבים אידאליים למערכות הרכב ולגרד אף 21 ק"מ לליטר. בנוסף לכך, הג'טה מצוידת במערכת אגירת אנרגיה מבלימה, כך שבעת האטה היא אוצרת כוח ולאחר מכן מזינה את המנוע החשמלי בעת הצורך. כמו כן, דואג המחשב למזער את השימוש באנרגיה בזמן שהמכונית אינה מאיצה (ללא לחץ על דוושת המצערת).

תא הנוסעים נותר זהה לגרסאות מקבילות, להוציא לוח מחוונים עם מידע אודות טעינת המערכות החשמליות וחמישה מצבי נהיגה. מבחוץ, תוספות של צמיגים בעלי מקדם חיכוך נמוך, לוגואים הכרחיים, פגושים חדשים ועוד. המכונית תושק בהמשך השנה, אך לא ברור אם תשווק בישראל, כך היבואנית 'צמפיון מוטורס'.

עוד הרבה על פולקסווגן בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully