וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה: הונדה CR-V החדש

רז כהן, גרמניה

2.12.2012 / 12:00

הונדה מציגה את הדור הרביעי ל-CR-V. האם בעזרת מראה מחודש, אבזור משודרג וכפתור אחד ירוק יוכל ה-CR-V לכבוש גם את השוק המקומי? נסענו לגרמניה כדי לבחון את העניין מקרוב

מפתיע לגלות איך דגמי מכוניות פופולאריים מאוד בישראל, נחשבים לאנונימיים וחסרי חשיבות בשווקים אחרים ברחבי העולם. הדוגמה הטובה ביותר לכך היא כמובן המאזדה 3 שעשרות אלפי עותקים ממנה יוצרים נוכחות מאסיבית על כבישי ארצנו הקטנה, אולם באירופה מתברר - מדובר במכונית לא נפוצה במיוחד, בלשון המעטה. סביר להניח שאם היינו מספרים לאחד המקומיים כי מדובר באחת המכוניות הנמכרות ביותר בהיסטוריה המוטורית של מדינת ישראל, הוא בוודאי היה מרים גבה ומטיל ספק בדבר.

הונדה CR-V יכול לשמש דוגמה הפוכה לעניין; רכב פנאי שאמנם אינו נפוץ בשוק המקומי (בעיקר בשל מחירו הגבוה), אולם בשווקים אחרים בעולם (ובעיקר בשוק האמריקני), הוא נחשב לרב-מכר בכל קנה מידה עם למעלה מחמישה מיליון עותקים שיוצרו ממנו עד כה. האם הדור הרביעי של ה-CR-V שמוצג בימים אלה באירופה, יצליח הפעם להתחבב יותר על הקהל הישראלי ולשנות את מפת השוק המקומית של סגמנט רכבי הפנאי? הרחקנו אל מעבר לים כדי לבחון את הדברים מקרוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הונדה CR-V החדש/מערכת וואלה!, צילום מסך

צובעים את המיתון בירוק

טבלאות המכירות בשוק הרכב העולמי מצביעות על גידול מתמיד בנתח השוק של רכבי הפנאי והקרוסאוברים. בניגוד למצופה, המיתון הכלכלי העולמי אינו גורם ללקוחות לוותר על רכישת רכבי שכזה, אלא יוצר מגמה של העדפת רכבי שטח קומפקטיים וחסכוניים יותר מבעבר. יצרניות הרכב מצדן, משקיעות מאמצים רבים בפיתוח דגמים חדשים שיענו על דרישות החיסכון החדשות, אך מבלי לוותר על מקדמי התדמית האופייניים לסגמנט הנחשק.

גם ההונדה CR-V החדש מושפע מתכתיבי השוק ומציג גישה ירוקה לחיים בשילוב ממדים קומפקטיים יחסית (פחות במונחים של השוק האירופי המשני, ויותר ביחס למקובל בשוק האמריקני החשוב עבורו). זהו למעשה הדור הרביעי של רכב הפנאי המצליח של הונדה, אשר מחליף את הדגם הנוכחי שהושק ב-2006, ואם העיצוב החיצוני של ה- CR-Vהחדש נראה לכם דומה מאוד לזה של הדגם היוצא, אתם לא טועים; אנשי הונדה הציגו את הדור הרביעי של רכב הפנאי כמי שאינו חדש לגמרי, אלא "אבולוציה של הדור היוצא". מה זה אומר? שבסיס הרכב זהה ויחידות הכוח לא השתנו, אבל כל היתר עבר שדרוג מקיף

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עיצוב דומה לקודמו/מערכת וואלה!, צילום מסך

שיעור בקוסמטיקה

מבחינה חיצונית מזכיר ה-CR-V החדש את קודמו עם קו עיצוב כללי שנותר בעינו, אולם כעת הוא נראה מפוסל יותר, עם חזית מרשימה, פרופיל עם קווי מתאר מודגשים וחלק אחורי מעודכן. למרות הדמיון הרב לדגם היוצא, ניכר כי פרופורציות שונות (בין שטח השמשות למשטחי הפח, בין אורך תא המנוע לממדי הגוף, בין גודל הגלגלים לפרופיל הצד, וכו') מקנות ל-CR-V החדש מראה נאה והרמוני יותר. כשמביטים מקרוב בחזית החדשה שעוצבה בהשראת דגמי האופנועים של הונדה, בשבכה ("גריל") הקדמית משתלבת בפנסי החזית, בחלק האחורי המשתפל בחלקו העליון ומשתלב ביחידות תאורה דומות לאלה של ה"אינסייט" ובפלסטיק הכהה העוטף את חלקו התחתון של המרכב, אפשר לסכם את פרק העיצוב החיצוני בתחושה הטובה והנעימה לעין שהוא מותיר בעיני המתבונן.

כשנכנסים אל תא הנוסעים מגלים סביבת נהג אופיינית להונדה; לוח המחוונים של ה-CR-V מעוצב בסגנון טיפוסי למכוניות החברה כאשר במרכזו פס בגוון אלומיניום המפריד בין החלק העליון והבולט, לחלק התחתון השקוע. הקונסולה המרכזית הגבוהה היוצאת ממרכז הדשבורד, מאכלסת את בורר ההילוכים, ומעליה ממוקמים מערכת בקרת האקלים וצג מגע רב תכליתי. איכות הגימור וחומרי הדיפון מקרינים איכות גבוהה, אולם גווני האפור השונים ששלטו בחלקן הפנימי של מכוניות המבחן שזכינו לקבל לידינו באירוע ההשקה - היה פשוט מדי לטעמנו.

ברמה התפקודית, קל מאוד "להרגיש בבית" בתוך ה- CR-V החדש; התפעול קל ונוח ומסך המגע המובנה נעים לשימוש, אך נמצא בזווית כזו שמעט מקשה לראות את המוצג בו כתוצאה מהשתקפויות של תאורה חיצונית. מהנדסי הונדה התאמצו להקנות ל- CR-Vהחדש גיאומטריית ישיבה של מכונית פרטית ועיצבו את חזית הרכב באופן שיאפשר לנהג לאמוד טוב יותר את גבולות המרכב. התוצאה היא חיבור מידי בין הנהג לרכב, דבר אשר בא לידי ביטוי בתחושה של נהיגה ברכב פרטי גבוה ולא של ג'יפון מסורבל. תנוחת הנהיגה ב-CR-V החדש מצוינת ומעניקה תחושה של נהיגה ברכב משפחתי רגיל ואינה מסגירה במאום כי מדובר ברכב גדול יחסית (אורך כולל של 457 ס"מ).

מה עושה הכפתור עם הצמח?

מתחת למכסה המנוע אין כמעט חדש; אותם מנועי 2.0 ליטר בנזין ו-2.2 ליטר טורבו דיזל מוכרים ומוכחים אשר שירתו נאמנה את הדגם הקודם, נמצאים גם כאן לצד תיבות הילוכים זהות ואפשרויות בחירה בין הנעה קדמית בלבד או הנעה כפולה לא-קבועה (כזו שבה הגלגלים האחוריים נכנסים לפעולה רק כאשר הגלגלים הקדמיים מאבדים אחיזה). בהונדה טוענים לשיפור של 10 אחוזים בצריכת הדלק בזכות שיפורים אווירודינמיים ולהפחתת ההתנגדות הפנימית של רכיבים שונים במערכת ההנעה (החל מתגבור ההיגוי שהפך לחשמלי, ועד שיפור משמעותי ביעילות מערכת ההנעה), ואכן בפועל הצטייר ה-CR-V כרכב חסכוני יחסית כשהצליח לגמוא כ-10 קילומטרים לליטר בתנאי המבחן התובעניים.

למרות הניסיון הרב שצברה הונדה בייצור דגמים היברידיים, גרסה היברידית ל-CR-V לא צפויה בשלב הזה, אולם כמחווה למחבקי העצים ונוטעי השתילים, הוסיפה הונדה ל-CR-V מתג "ירוק" שמגייס את הנהג למלחמה על עתיד כדור הארץ. לחיצה על המתג שעליו מצויר מעין צמח מואר בירוק, גורמת לשינוי שלושה מאפייני נהיגה עיקריים: תגובת המצערת משתנה לטובת חיסכון בדלק, אופי פעולת המזגן מותאם להפחתת העומס על המנוע, ושני פסי תאורה נדלקים מסביב למד המהירות ומשנים את צבעם בהתאם לחיסכון המושג בכל רגע נתון. ככל שהנהג יישאר יותר בתחום שבו יוארו פסי התאורה בירוק, כך יושג חיסכון משמעותי יותר בצריכת הדלק.

אין חדש תחת דוושת התאוצה

את מרבית שעות הנהיגה שהוקצבו לנו ב-CR-V החדש, העברנו בעיקר בגרסת ה-2.0 ליטר בנזין המצוידת בתיבת הילוכים אוטומטית (עם חמישה יחסי העברה) ובמערכת הנעה כפולה - זו בעצם הגרסה היחידה שתגיע לישראל. עם משקל עצמי שחוצה את רף ה-1,700 הקילוגרמים ויחידת כוח צנועה יחסית, קשה לצפות לביצועים מקמטי אספלט מה-CR-V. גם תוספת זניחה של 5 כ"ס להספק ביחס לדגם הקודם (155 כ"ס בסך הכל לעומת 150 בדגם היוצא) אינה משפיעה כמובן על משוואת התאוצות שבה מצליח המשקל העצמי לעכב את הסוסים הנמרצים של הונדה בדרך אל מעלה מחוון המהירות. מצד שני, תיבת ההילוכים המצוידת ביחסי העברה ארוכים ובידוד מצוין של תא הנוסעים מרעשי החוץ, עושים את ה-CR-V לפרטנר מצוין בשיוטים נינוחים על כבישים מהירים.

בכביש המתעקל מפגין ה-CR-V אחיזת כביש גבוהה מאוד תוך שהוא שומר באדיקות על הקו הנבחר. בעזרת תכנון מחדש של חיבורי זרועות המתלים וכיול מחדש של מערך המתלים כולו על מסלול ניסויים יפני שבו העתק מדויק של סיבובים ממסלול המרוצים "נורבורגרינג", השיגו המהנדסים היפניים תוצאות מרשימות בכל הקשור להתנהגות כביש. אלא שמנגד, נוחות נסיעה היא לא הצד החזק של ה-CR-V כאשר המתלים הקשוחים התעקשו להעביר זעזועים אל תא הנוסעים - גם בכבישי גרמניה בעלי האספלט הקטיפתי והחלק.

סיכוי מקומי

ה-CR-V החדש הוא ללא ספק רכב פנאי מוצלח ומתקדם יותר מקודמו: למרות יחידות הכוח הזהות והממדים החיצוניים שנותרו כמעט זהים - הוא מצליח לרשום שיפור כמעט בכל תחום ומציע מאפייני נהיגה של רכב פרטי שללא ספק ימצאו חן בעיני הלקוחות הפוטנציאליים ויתקבלו בשמחה בקרב חובבי המותג הנאמנים.

ה-CR-V החדש צפוי להגיע לישראל במהלך הרבעון הראשון של 2013 וישווק (כמו הדגם היוצא) בגרסה אחת הכוללת מנוע 2.0 ליטר בנזין, תיבת הילוכים אוטומטית והנעה כפולה. ללקוח תינתן אפשרות בחירה באחת משלוש רמות הגימור השונות, כאשר מחירו הצפוי של הרכב ברמת הגימור הבסיסית יהיה בסביבות 200 אלף שקלים ויגיע לכ-250 אלף בגרסה המאובזרת. נתון הפתיחה הזה ימשיך להקשות על ה-CR-V לכבוש נתח גדול יותר בעוגת המכירות המקומית של הסגמנט - זו שאת מרביתה חולקים שני תאומים קוריאניים (יונדאי ix35 וקיה ספורטאז') ועוד שני מתחרים יפניים (ניסאן קשקאי ומאזדה CX-5) הזולים ממנו באופן משמעותי.

עוד על הונדה בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? קבלו מבחן דרכים

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully