וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגואר XFR-S: סלון-על

יגואר השיקה את הגרסה החזקה ביותר בתולדות הסלונית XF עם מנוע בנזין רעב שמפיק 550 כ"ס. האם ה-XFR-S תוכל לתת מענה ראוי למרצדס AMG וב.מ.וו M?

בגזרת ה-500 כ"ס מתחולל הרבה אקשן. ישנה משמעות גדולה למספר הזה הן במרצדס והן ב.מ.וו בשנים האחרונות שכן שתי היצרניות השיקו מכוניות סלון מחטיבות AMG ו-M בהתאמה עם הספק משודרג (ב.מ.וו 560 ומרצדס 520), כשלכל אחת טכנולוגיות גדישה חדישות וביצועים שלא מביישים מכוניות קיצון. אולם כעת, אחרי עידן של דומיננטיות גרמנית מוחלטת בקבוצת הסלון ספורט, ולא נשכח גם את אודיS כמובן, יגואר מצטרפת לחגיגה עם גרסת דרמטית משלה: XFR-S. וכן, גם לה יש 550 כ"ס.

המנוע של יגואר XF נשלף ישירות מהקופה XK-R, וזה אומר שמונה צילינדרים ונפח של 5.0 ל' בהגדשת-על ומומנט של 70 קג"מ. יגואר תשדך את המנוע לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית עם תפעול מנופים מגלגל ההגה בטכנולוגיית' קוויקשיפט' (העברת הילוכים מהירה מאוד), כאשר זו שולחת את העוצמה לגלגלים מאחור בסיועה של בקרת יציבות חכמה ודפרנציאל אחורי אקטיבי.

בהשוואה אל שתי הגרמניות הפופולאריות יותר, יגואר טוענת לביצועים שווי ערך אם לא טובים יותר; ההאצה הקלאסית מהמקום ל-100 קמ"ש אורכת רק 4.6 שניות (איטית מ-M בכמה מאיות בלבד) והמהירות המרבית תגיע ליותר מ-190 מיילים לשעה, שהם כ-305 קמ"ש.

מבחינה קוסמטית, ליגואר XFR-S קיט כחלחל מסורתי שגם הוא סוג של העתק מ-XKR-S כדי לקרב בין השתיים. היא מקבלת חישוקי סגסוגת בקוטר 20 אינטש עטופים בגומי של פירלי, ובתא הנוסעים נגיעות של סיבי פחמן, מושבי עור ספורטיביים עם תפירות בשלושה גוונים אופציונאליים, ואלומיניום מושחר מסביב לקונסולה. אופציה היא נוספת היא מערכת שמע של 'מרידיאן' עם 18 רמקולים ו-830 וואט (אם המנוע לא עושה לכם את זה).

יגואר בחנה את המכונית בחודשים האחרונים בנורדשלייפה הגרמני, באיטליה, ספרד ועוד מסלולים שונים בעולם כדי לתגבר את יכולת ההיגוי והבלימה שלה בצורה משמעותית נוכח התחרות. היא תושק בתחילת 2013 בעלות של כ-90 אלף יורו (450 אלף שקלים לפני מס). אלינו היא כנראה תגיע בהמשך.

עוד הרבה על יגואר בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • יגואר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully