וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למכירה: יד ראשונה מאיש העטלף

הבאטמוביל המקורית שככבה בסדרת הפולחן ששודרה בטלוויזיה בשנות ה-60 תגיע למכירה פומבית באריזונה ב-19 בינואר. המחירים בטווח של מיליוני דולרים

רוצים לנהוג במכונית של איש העטלף? מכונית ה'באטמוביל' הראשונה בעיבודיו של גיבור הקומיקס לתכנית טלוויזיה, תוצב במכירה פומבית חגיגית שמארגנת חברת 'בארט-ג'קסון' ב-19 בינואר באריזונה, ארה"ב. הערכות מומחים בענף שימור כלי-רכב קלאסיים הן על עלות מכירה שעשויה לטפס עד 3.2 מיליון דולרים.

הבאטמוביל מבוססת על מכונית קונספט של פורד מדגם לינקולן פיוטרה שנחשפה בתערוכת שיקגו ב-1955. המנוע המקורי, וגם מי ששירת את המכונית על הסט, העמיד לרשות באטמן (אדם ווסט) והשותף הנועז רובין (ברט וורד) מנוע V8 משופר בעל תפוקה של כ-330 כ"ס שעברו לגלגלים מאחור דרך תיבת הילוכים אוטומטית המופעלת על ידי מתגים.

המכונית, שאורכה כמעט 6 מטרים, וללא קורת גג, פותחה על ידי האספן המפורסם ג'ורג' באריס, מי שבבעלותו אחד ממאגרי המכוניות הנדירים בעולם שהופיעו בתכניות ובסרטים בארה"ב. קצת לפני עליית התכנית, ב-1965, באריס וצוות המהנדסים הפרטי שלו קיבלו הזמנה על ידי מפיקי התכנית לעצב מכונית המבוססת על הלינקולן שתתאים לאופייה הצבעוני של סדרת הקומיקס המשודרת, וזאת לאחר שרכש את הקונספט מהיצרן האמריקני בתמורה לדולר אחד בלבד.

משך העבודה על מכונית העטלף נמשך כשבועיים והפקת התכנית הקציבה עבור המיזם 15 אלף דולרים. חלק מהפטנטים שבאריס התקין במכונית הפכו אותה למתקדמת מסוגה, כמו למשל זוג מצנחים שמסובבים את המכונית 180 מעלות כדי לבצע פניות חדות ופריקה של להבות אש לטווח קצר. מובן שבמציאות, המערכות הושבתו.

באריס, כיום בן 87, תחזק את המכונית במוזיאון הפרטי שלו החל מיומה הראשון. ל'לוס אנגל'ס טיימס' הוא אומר, כי קיבל הצעות דמיוניות עבורה בסכומים של קרוב ל-2 מיליון דולרים, אבל סירב למכור אותה עד עתה. "מי שירכוש אותה, לא משנה מי זה, אני מקווה שהיא תסב לו הרבה הנאה כפי שהיא הסבה לי".

סגן נשיא 'בארט ג''קסון' , קרייג ג'קסון, הוסיף כי בשלב זה טרם שויך תג מחיר להזנקת המכירה, אבל הוא אומר כי זה בטווח של "מולטי-מיליונים". "אתה לא יכול להדביק עלות למכונית הזאת. היא אמריקנית אמיתית וקלאסיקה נדירה. אני בטוח שיהיו לא מעט שיקפצו עליה ולו בכדי לזרוק מידי פעם משפטים כמו "הולי קאר באטמן!".

עוד קלאסיקה ואספנות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully