וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפורד העתיקה בעולם שבה הבייתה

פורד מודל A שיוצרה בשנת 1903 ונחשבת לעתיקה בעולם, חוזרת לחיק המשפחה לאחר שנרכשה על ידי יו"ר החברה האמריקנית, ביל פורד

במסגרת חגיגות 150 השנים לציון הולדתו של הנרי פורד תבצע יצרנית הרכב הנושאת את שמו סדרת מהלכים חגיגיים כדי להנציח את המאורע. הסנונית הראשונה מוצגת כעת במטה החברה במישיגן וזוהי פורד מודל A משנת 1903 שעל פי כל המקורות נחשבת לעתיקה מסוגה. המכונית נרכשה על ידי יו"ר החברה ביל פורד, והיא תכנס בקרוב להתליך שימור קפדני.

המסע אחריה החל בסוף הקיץ, כאשר ביל פורד, יחד עם כמה בכירים מאגף ההנדסה, נסעו לאתר אותה ומצאו את הדגם הקלאסי במכירה פומבית שהתקיימה בהרשי פנסילווניה באוקטובר האחרון. על הפרק היו עוד כמה דגמים נדירים, אולם נוכח חשיבותה של ה-A פסחו על האפשרויות האחרות.

רוכזו מאמצים גדולים להשיג את פורד מודל A, שכן היא מאוזכרת בהיסטוריית החברה כמכונית מפתח להצלת המותג האמריקני; ביולי 1903 עמדה החברה בפני התמוטטות כלכלית כשבחשבונה נותרו 250 דולרים. אולם באמצע החודש קיבלה הזמנה לשלושה כלי-רכב מסדרת A - דגם אחד שולם במלואו, ועוד שניים בהזמנה חלקית (הפקדת מזומנים) שנסגרה בהמשך. כך למעשה הצטבר הונה של פורד ל-1,320 דולרים והיא חמקה מהמשבר הכלכלי הראשון.

הנרי פורד בנה את שלוש המכוניות באותו היום - שתיים מהן כנראה החזירו נשמתן לבורא בשנים האחרונות, ואילו המכונית השלישית, היא זו שנרכשה על ידי ביל פורד ועליה מוטבעים הכיתובים מס' 3 ושלדה מס' 30 על פי הקידוד האמריקני.

"המודל A סייעה לחברה שלנו בזמנים קשים ובתקופות סבוכות. היא אפשרה להנרי לקדם את החברה להצלחה עולמית. אני רואה בכך שליחות להמשיך את החזון שלו אל עבר עתיד משגשג. אני מאחל לכל בעלי פורד שנה חדשה מוצלחת ובואו לחגוג איתנו במסגרת שלל אירועים מרגשים", מוסיף הנצר למשפחת פורד.

  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully