וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודה מסוכנת: המסחריות נכשלות בריסוק

איגוד מבחני הריסוק Euro-Ncap בחן כלי-רכב מסחריים מרובי מושבים המשרתים גם משפחות. ציון מאכזב לסיטרואן ג'אמפי, רנו טראפיק ויונדאי H1. פורד טרנזיט מצטיין

עובדים עם רכב מסחרי? חושבים על אלטרנטיבה למיניוואן משפחתי? כדאי שתקראו היטב את השורות הבאות. איגוד הבטיחות Euro-Ncap פרסם תוצאות ריסוק לשורה של כלי-רכב לעבודה ולמשפחה וחשף כי רוב הדגמים לא עומדים בסטנדרטים בטיחותיים איכותיים כדי להגן על הנוסעים בתאונות דרכים.

על פי תוצאות המבחנים, המכונית היחידה שעמדה בכל דרישות האיגוד הייתה פורד טרנזיט שגרפה חמישה כוכבים מלאים. הטרנזיט צברה נקודות לא רק בשל היכולת שהפגינה במבחני הריסוק עצמם (פגיעה חזיתית ועמוד), אלא גם בזכות המצאות כריות אוויר (ווילון) וכן נוכחות בקרת סטייה מנתיב שלא תמיד מותקנת בכלי-רכב מסוג זה.

בחלק המאכזב של החבורה, אפשר למנות את יונדאי H1 שהצליחה לחלץ רק שלושה כוכבים, פיאט סקודו, תאום סיטרואן ג'אמפי גם עם שלושה כוכבים ואילו האכזבה הגדולה יותר, במיוחד נוכח פיתוחי החברה בתחומי הבטיחות, נרשמה אצל המסחרי רנו טארפיק, שליקט רק שני כוכבים במבחני הריסוק.

על התוצאות הנמוכות מסביר מנהל המכון מיכאל ואן רייטגיר, שטוען כי יש להמשיך ולשפר את בטיחות כלי-הרכב המסחריים בשל שימוש מקביל עבור משפחות עם הרבה ילדים. "הפעם, בחנו כלי-רכב עם שמונה ותשעה מושבים בסגמנט הוואנים. דגמים אלה משמשים לעתים תכופות לעסקים וכן כחלופה למיניוואנים בקרב משפחות. הם מעודכנים אחת לשמיטה, ולכן מומלץ למשקי בית עם הרבה ילדים לבדוק היטב ובקפידה איזו מכונית הכי בטיחותית בקבוצה הזו".

למרות הציונים האומללים, פיאט מצידה כבר נערכת לשדרג את הסקודו עם כריות אוויר נוספות (כמו גם סיטרואן) כדי לעמוד בתקני הבטיחות הנדרשים וכך מקווים בארגון תעשנה יצרניות נוספות. "צריך להבין. המכוניות הללו מעולם לא נדרשו להציג רמת בטיחות גבוהה במיוחד. הן הסתפקו בעזרים בסיסיים והן הוזנחו בהיבטים חשובים אלה. לחלקן אין בכלל בקרת יציבות" מוסיף רייטיגר.

בארגון מציינים שהמבחנים מעט שונים בקבוצה זו בהשוואה לכלי-רכב פרטיים, אולם אין הנחות בכל הסעיפים ואף ניתנו דגשים לבקרות חכמות וחוזק המבנה הכללי.

עוד הרבה על מבחני ריסוק בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully