וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויטה נקנסה בסכום שיא

טויוטה נקנסה על ידי הרשויות הפדראליות בארה"ב בסכום של 17.4 מיליון דולרים על שלא דיווחה בפרק הזמן החוקי על כשלים בטיחותיים בחלק מדגמי לקסוס

טויוטה, יצרנית הרכב הגדולה בעולם, תשלם קנס של 17.4 מיליון דולרים בשל אי-דיווח על ליקויים בטיחותיים שהתגלו בדגמי לקסוס - הסכום הגבוה אי פעם בתביעה אחת (תקרת הקנסות למקרה בודד). ארגון הבטיחות בארה"ב, ה-NHTSA, שכנע את בית המשפט שטויוטה לא דיווחה על בעיה בלקסוס RX משנות הקשורה לשטיחונים שעלולים לתקוע את דוושת ההאצה.

הארגון החל לבדוק את הנושא במאי, לאחר שהתקבלו תלונות מצד לקוחות על התופעה, אולם טויוטה הגיבה רק חודש לאחר מכן (החוק מחייב תשובה בפרק זמן של 5 ימים), והעירה כי היא מודעת ל-63 מקרים בלבד שהתגלו בסדרת ה-RX350 שיוצרה בשנת 2009 ו-2010. לאחר בחינת הממצאים, החזירה טויוטה ביוני כ-150 אלף מכוניות לקסוס למרכזי השירות. הארגון טען שטויוטה הסתירה את התקלות.

השנה האחרונה, כמו שלוש השנים שלפניה, לא היו קלות במיוחד עבור טויוטה, שנהנתה בעבר ממוניטין ללא רבב, הן בתחום הבטיחות והן האיכות. במסגרת קריאות תיקון שהופצו רק ב-2012, השיבה החברה למרכזי השירות כ-10 מיליון כלי-רכב עם תקלות שונות.

ב-2010 כזכור, נערם חובה של טויוטה בגין קנסות ל-50 מיליון דולרים כתוצאה משלוש חקירות נפרדות: דוושת האצה נתקעות, שטיחונים שמפריעים לשליטה על המצערת ובעיות היגוי. ברצף דיווחי כלי-התקשורת בארה"ב בתקופת הסערות הבטיחותיות, פורסם כי טויוטה נאלצה להפסיק מכירות חלק מהדגמים ואף רשמה ירידה חדה בהכנסות.

ריי לי הוד, מזכיר התחבורה בארה"ב, מציין שטויוטה חייבת לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי לוודא שמקרים כאלה לא יחזרו. "עם ההודעה הרשמית הזו שיוצאת היום, אני מצפה מהיצרנית היפנית הגדולה בעולם לעמוד בחוקים הפדראליים של האומה".

תגובת טויוטה: "הסכמנו לסכום הפשרה כדי לחסוך בדיונים ממושכים ומיותרים עם ארגון ה-NHTSA איתו אנחנו עובדים בצורה צמודה ורצינית, ולצידו נמשיך לקדם מכוניות בטיחותיות וטכנולוגיות חשובות", כך ראש בקרת איכות בטויוטה ארה"ב ריי טנאגוי.

ה-NHTSA הוסיף כי במסגרת ההסכם בין הצדדים טויוטה נכונה לבצע שינויים פנימיים באיכות ובבקרת הטכנולוגיות.

עוד הרבה על טויוטה בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully