וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקטנות מאכזבות במבחן הריסוק

שלוש התאומות פיג'ו 107, סיטרואן C1 וטויוטה אייגו גורפות רק שלושה כוכבים במבחני הריסוק. " עדיין לא עומדות בסטנדרט החדש"

איגוד הריסוקים באירופה Euro-Ncap מפרסם תוצאות מאכזבות משהו לשלוש מכוניות מיני: פיג'ו 107, סיטרואן C1 וטויוטה אייגו. התאומות המיוצרות במפעל משותף באירופה, נבחנו על פי כללים וקריטריונים מחמירים במסגרת סבב חדש לאחר מתיחת פנים, והצליחו ללקט כל אחת שלושה כוכבים בלבד מתוך חמישה.

בוחני המכון מציינים כי במסגרת ניסויי הריסוק (תמונות טרם פורסמו), מכוניות המיני של טויוטה, פיג'ו וסיטרואן, חסרות כמה מרכיבים בטיחותיים חשובים על מנת לזקוף לזכותן את הציון המקסימלי. כך לדוגמא, מעירים במטה בבריסל כי נעדרות מהן זוג כריות אוויר נוספות ל-6 ובקרת יציבות כסטנדרט (בחלק מהדגמים). בהגנה על מבוגרים גרפו 68 אחוזים, על ילדים 73 אחוזים, פגיעה בהולכי רגל חילצה ציון של 53 אחוזים ועבור בקרות בטיחות אלקטרוניות 71 אחוזים.

ראש המכון מיכאל ואן רייטייגן, מציין כי ישנן לא מעט יצרניות שטרם התאימו את ערכת הבטיחות לרף הנדרש. "מבדקי הבטיחות שלנו התקדמו משמעותית עם השנים האחרונות. נוספו מבחנים והדרישות להגנה מרבית עלו. מחד, אנו עדים לכך שיצרנים רבים משפרים את הבטיחות ומנגד, מכוניות פופולאריות עדיין מפגרות בבטיחות ברמה ניכרת".

בעקבות התוצאות שפורסמו, התחייבו שלוש היצרניות להתקין בכלי-הרכב את כל אביזרי הבטיחות החיוניים לצבירת ציון ריסוק מלא של חמישה כוכבים. חשוב להדגיש כי בסך הכול רמת הבטיחות של מכוניות המיני לעיל השתפרה במשך השנים, וכי האיגוד מתווה קריטריונים הרבה יותר מחמירים הדורשים מהיצרניות שדרוגים לעתים תדירות.

עוד הרבה מבחני ריסוק בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully