וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשנה הבאה נשלם יותר על דלק ומכוניות

דובי בן גדליהו

21.12.2012 / 16:06

מה צופנת 2013 לנהגי ישראל? רמז: הקריאה לא מומלצת לבעלי נטיות דיכאוניות. מצלמות המהירות: הנהיגה בכבישים תהפוך לחוויה מטרידה, יקרה ומאוסה. מחירי הרכב: עלייה

שנת 2013 נמצאת בפתח וכך גם הבחירות. לרגל שני האירועים החגיגיים הללו נסקור כאן כמה דוגמאות למה שמחכה לנהגי ארצנו בשנה הבאה.

מחירי הרכב: עלייה לצורך עלייה

שנת 2012 עמדה בסימן ועדת זליכה, שהבטיחה לבצע רפורמה בתחרותיות בשוק הרכב והחלפים. מטרת העל הסופית והרשמית הייתה להגיע להפחתה של עשרת אלפים שקל בממוצע במחיר המכוניות המשפחתיות. ומה בפועל? הרפורמה הפכה לניתוח קוסמטי קל, שבעיקר הזרים כסף למאכערים מקורבים וסייע לעוד כמה אלפי תושבים מהאלפיון העליון להשיג רכב יוקרה בהנחה נאה.

עבור העשירונים הנמוכים יותר, שנת 2013 עתידה להיפתח עם עליית מחירים קלה נוספת שתביא את מחירי המכוניות המשפחתיות לשיא של כל הזמנים. במהלך השנה צפוי להיכנס גם העדכון ב"מס הירוק", שיקטין את הטבת המס על רוב המכוניות העממיות ויביא עליה נוספת של 2%-3% ואולי יותר במחירי המשפחתיות.

מהאוצר אסור לצפות לישועה. המדינה זקוקה ב-2013 להרבה כסף. הדבר היחיד, שעשוי לאזן מעט את ההתייקרות הם כוחות השוק.

מצלמות המהירות: לעיון מבקר המדינה

בשנה שעבר החלו המשטרה והמשרד לביטחון פנים ליישם את מיזם גביית מס הכבישים המכונה "מצלמות אוטומטיות" או "פרויקט א-3". מבחינת ההתנהלות הציבורית, המיזם הזה שבר שיאים חדשים של אטימות שלטונית, ניתוק מהאזרחים וחוסר שקיפות והוא צריך למלא פרק בדוח הבא של מבקר המדינה. זה התחיל בהקצאת סכומי עתק מקופת משלם המיסים לפרישת הפרויקט היקר הזה. לפרויקט הזה אושר עד כה תקציב מסגרת של למעלה מ-200 מיליון שקל, שמתוכו "שרפה" המשטרה יותר מ-42 מיליון שקל בשנה שעברה לבדה.

כל זה, תאמינו או לא, מבלי שהוצגו למדינה ולאזרחים שום נתוני מחקר יסודיים ואובייקטיביים על השפעת מערכת א-3 על תאונות הדרכים, ועל יעילות מול החלופות, שאפשר לרכוש באותו תקציב. כל מה שהוצג הם מחקרים שונים ומשונים מהעולם ו"תחושות בטן".

אבל אל דאגה. מכיוון, שביצוע המחקר-בדיעבד מופקד בידי התומכים העיקריים במערכת, אפשר לצפות שהמסקנות יתאמו היטב את המדיניות. ב-2013, בכל אופן, אפשר לצפות לפריסת עוד מצלמות ולעוד מאות אלפי דוחות, שיהפכו את הנהיגה על כבישי ישראל לחוויה מטרידה, יקרה ומאוסה. אבל כנראה שזה לא אכפת לנו. עובדה: אפילו פוליטיקאי אחד לא מבטיח כיום במצע שלו לבדוק את השערורייה.

מחירי הדלק: זינוק בפתח

מחירי הדלק בימים אלה הם נוחים יחסית (בלי שום קשר לבחירות, כמובן) ומכיוון שאנחנו לוקים בזיכרוננו כבר שכחנו, שליטר 95 אוקטן בתחנות עלה עד לא מזמן יותר מ-2 דולר, ושמילוי מיכל עלה לנו קרוב ל-120 דולר. במהלך השנה הבאה אפשר לצפות לזינוק במחירי הדלק לרמות השיא של 2012 אם לא למעלה מכך. הסיבה: מבחינת האוצר ישראל הייתה ונותרה ארץ זבת חלב ו(מס) דלק ואחרי שההתערבות של הפוליטיקאים במחירים תיעלם (הבחירות הסתיימו) היד חופשית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully