וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורוס: סינית משפחתית חדשה בדרך לארץ

קורוס חשפה את הסדאן המשפחתית GQ3 שפותחה על ידי צ'רי במסגרת מיזם משותף עם החברה לישראל. תצויד במנוע 1.6 ל' טורבו ותזכה לבכורה בז'נבה

קורוס, חברת הרכב הסינית, חשפה את המכונית הראשונה בתולדותיה שתשווק גם באירופה: קורוס GQ3. הדגם הראשון שיוצא לאור הוא במרכב סדאן קלאסי (4 דלתות) המיועד על פי פרופיל החברה לטווח של עד "גילאי 35", עם קריצה ללקוחות פרמיום.

המכונית, שפותחה כאמור על ידי צ'רי הסינית ו'החברה לישראלק בהשקעה של מאות מיליוני יורו, תוכננה על ידי מעצב קבוצת 'ב.מ.וו' לשעבר ומנהל חטיבת העיצוב במותג 'מיני', גרט וולקר הילדרברנד, שגם סייע מעט לקונצרן PSA. לא מפתיע אם כן שעיצובה חולק סממנים עם סיטרואן C5 בקו המותניים ובחלק האחורי וכן בבתי התאורה. מידותיה אינן ידועות, למעט סעיף הרוחב - 1.84 מ', מה שמאפשר לה להתברג לצד המשפחתיות הגדולות ולהציע מרחבי פנים מרווחים.

בתא הנוסעים מציינים במטה החברה, כי תהיינה תרכובות באיכות גבוהה, מושבים גדולים, מערכת בידור משוכללת, בקרת אקלים מפוצלת, מסך מגע מרכזי וקיט מלא של ערכת הגנה; להערכת מומחים בחברה, המכונית לא תתקשה ללקט חמישה כוכבים במבחני הריסוק באירופה, וזאת לאור סיוע מחברת בוש, מגנה-שטייר ועוד, להבדיל ממתחרותיה הסיניות שמתקשות לגרוף תוצאות גבוהות.

בחזיתה של הקורוס שוכן מנוע 1.6 ל' טורבו בהספק לא רשמי של כ-160 כ"ס ובחיבור לתיבת הילוכים אוטומטית. בשלב מאוחר יותר, קורוס תשיק עוד שורה של כלי-רכב לסדרת הפנאי הקומפקטית, מכונית משפחתית עממית יותר, סופר-מיני וייתכן שגם מכונית ספורט המבוססת על קונספט קופה, גם היא בקנה של החברה הסינית.

לאחר השקתה בתערוכת הרכב בשוויץ במרס הקרוב, המכונית תמכר בסין, לאחר מכן באירופה בשלהי 2013 ובעתיד תגיע גם לישראל. המכסה תעמוד על כ-150 אלף עותקים בשנה במפעל שמוקם בימים אלה במדינת המוצא, אולם בקורוס טוענים שאם יהיה צורך תתוגבר התפוקה לחצי מיליון יחידות. המחירים, טרם ידועים.

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully