וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי: סמארטפון ישלוט על המכונית

יונדאי הדרום קוריאנית פתחה טכנולוגייה חדשה מבוססת סמארטפון לניהול תקשורת עם הרכב המשפחתי. לנעול את הרכב בלי מגע, ולכבות המזגן בפקודה פשוטה

ימי המפתח המתכתי אולי מגיעים לקיצם. יונדאי, יצרנית הרכב הדרום קוריאנית, מציגה כעת טכנולוגיה חדשה ומהפכנית הנעזרת בטלפונים חכמים (סמארטפונים) כדי לשלוט על מערכות הרכב, לרבות המזגן, מערכת השמע וכל הבקרות האלקטרוניות המסורתיות.

הקונספט, "Connectivity Concept", פותח במטה החברה בגרמניה יחד עם חברת 'ברודקום', ונמצא כעת בשלבי ניסוי במכונית המשפחתית יונדאי i30 החדשה. יונדאי טוענת שמכשירים דומים נמצאים בשימוש כמה זמן, אך החברה הרחיבה את השליטה מעבר לניווט, ניהול שיחות או השמעת קבצים, ומכינה את הפטנט לפיקוח על נעילת הרכב ובעתיד אף על הנעתו (עם שליטה מבוקרת כמובן).

כך לדוגמא, כשרוצים להכנס לתא הנוסעים מושיטים את המכשיר סמוך לדלת בתנועה קלה - וזו תשחרר את הנעילה באופן מיידי לאחר קריאת האות. בחלל הפנים, מתקן מיוחד ינעל את המכשיר החכם במקומו ממש במרכז בין שני היושבים הקדמיים, כאשר כל המידע מייד מוזן לצג המידע המרכזי (7 אינטשים).

בנוסף לכך, התוכנה במכשיר תאפשר שליטה בכיוונים קבועים מראש על ידי המשתמש כפי שתוכנן בסלולרי. באופציות הרבות שתופקדנה לידי הנהג, הוכשרה תוכנה בניווט בין תפריטים המתירה לבחור את תנוחת הנהיגה (מושב חשמלי), כיוון המראות החשמליות, תחנות רדיו מועדפות ועוד. הסוללה אגב תחזיק מעמד ללא חשש, שכן היא נטענת באופן אלחוטי בעמדת העגינה.

מתי תכנס המערכת לשימוש סדרתי? בחברה הקוריאנית מצהירים על שנת 2015, ללא הבחנות בין דגמים בכירים לעממיים.

עוד הרבה על יונדאי בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully