וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוסעים באוטובוס למסיבות הסילבסטר גם בדרום

26.12.2012 / 8:15

רגע לפני חגיגות הסילבסטר, משרד התחבורה מרחיב את פעילות קווי הלילה גם אל אשקלון, אופקים, נתיבות ושדרות. המשטרה בהיערכות מיוחדת

כשחגיגות השנה האזרחית החדשה בפתח, משטרת התנועה בהערכות מיוחדת וגם קווי הלילה יגיעו אל ישובי עוטף עזה. בהודעה שהפיץ משרד התחבורה נמסר כי מה-27 בדצמבר, יופעלו לראשונה קווי הלילה של האוטובוסים גם באשקלון, אופקים, שדרות ונתיבות זאת בעקבות הנחייתו של שר התחבורה.
את קווי הלילה שימשו את הבליינים בדרכם אל מקומות הבילוי ובחזרה לביתם תפעיל חברת 'אגד' שזכתה במכרז של משרד התחבורה באזור הדרום. קווים אלה יפעלו בסופי שבוע, בשעות הלילה המאוחרות במוקדי הבילוי של ערים אלה ויאפשרו לחוגגים לנסוע בבטחה אל מקומות הבילוי ומהם חזרה לביתם, מבלי שיצטרכו לנהוג ולהעלות את הסכנה שבנהיגה בשכרות.

קו 163 לתושבי אשקלון ושדרות וקו 165 לתושבי אופקים ונתיבות, יפעילו נסיעות למתחמי הבילוי של הצעירים בלילות חמישי ובמוצ"ש עד 03:30 בבוקר. מידע על מסלולי הקווים ניתן למצוא באתר kav-layla.co.il, או במוקד "כל קו" *8787 או באפליקציה הסלולארית.

שר התחבורה מציין: "קווי הלילה יאפשרו לצעירים לבלות בראש שקט ובבטחה אחרי עשרות שנים בהן הסתיימה התחבורה הציבורית בחצות או בשעות הלילה המקדמות. קווי הלילה מציעים תחבורה לילית בטוחה וזולה עבור אלפי צעירים, דבר שיגרום לפחות נהגים שיכורים על הכבישים ופחות תאונות דרכים".

פרויקט קווי הלילה המפעיל 46 קווים ב-50 ערים נחשב להצלחה. הקווים מסיעים מידי שנה מאות אלפי צעירים, סטודנטים, חיילים ועובדי משמרות המבקשים לנסוע בשעות הלילה המאוחרות. מחקר של מרכז המידע של הכנסת שנערך לפני מספר חודשים קבע כי באזורים בהם פעלו קווי לילה חלה ירידה של ממש במספר תאונות הדרכים והנפגעים.

הרשות תסביר, המשטרה תאכוף

הצלחתן של מסיבות הסילבסטר לרוב נמדדות במספר התאונות שנגרמות לאחריהן ובכמות השיכורים שמצליחים לובשי המדים ללכוד מאחורי ההגה ולכן בימים הקרובים יחלו משרד התחבורה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בקמפיין הסברתי נרחב באמצעי התקשורת השונים במסגרתו יחולקו לנוסעים עלוני מידע ומזכרות קטנות לבליינים כדי להבהיר שוב את הסכנות שבנהיגה תחת השפעת אלכוהול.

מנגד, משטרת התנועה הארצית נערכת במיוחד עבור ערב הסילבסטר וסוף השבוע המקדים, בשל הצפי לבליינים רבים שיעלו על הכבישים בשוך המסיבות. הערכות זו תכלול מאות שוטרים בניידות ואופנועים, ועשרות אמצעים לגילוי אלכוהול בקרב נהגים. נהגים שיתפסו נוהגים תחת השפעת אלכוהול לא רק שיאבדו את רכבם למשך כ-30 ימים, אלא גם עלולים לאבד את רישיון הנהיגה למשך שנתיים ולהתייצב בבית המשפט לצורך שיפוט מהיר. כמו כן נזכיר כי סירוב לביצוע בדיקת אלכוהול דינה כדין נהיגה תחת השפעת אלכוהול.

קווי הלילה הפועלים כיום בערים ובישובים הבאים: אור יהודה, אופקים, אריאל, אשדוד, אשקלון, באר יעקב, בית שמש, בת ים, גבעת זאב, גבעת שמואל, גבעתיים, דלית אל כרמל, הוד השרון, הרצליה, חולון, חיפה, טירת כרמל, יבנה, יהוד - מונוסון, יקנעם, ירושלים, כפר סבא, להבים, לוד, מבשרת ציון, מודיעין, מעלה אדומים, נס ציונה, נשר, נתיבות, נתניה, עוספיא, עפולה, פ"ת, ק. אונו, ק. אתא, ק. ביאליק, ק. מוצקין, קרית טבעון, ראש העין, ראשון לציון, רחובות, רמלה, רמת גן, רמת השרון, רמת ישי, רעננה, שדרות ותל אביב.

עוד חדשות רכב בוואלה! רכב

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • קווי לילה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully