וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי A4 במבחן. הנהלה איכותית

אודי A4 מגיעה למבחן אחרי מתיחת פנים קלה, ועם מנוע בנזין טורבו 170 כ"ס המשודך לתיבת הילוכים רציפה. עקביות, איכות וסולידיות הן התכונות הבולטות במשפחתית הגדולה והמנוסה

אחת החולשות שלנו כנהגים עם מכוניות שעלותן רבע מיליון שקל, ועוד כמה אגורות, היא ההתמכרות המביכה לקלות שבה הן מסוגלות לאכול את הכבישים בארץ. כשמדובר באודי, A4 למשל, הטכנולוגיה מגבה את הסלוגן המתנוסס בלוחית הרישוי ("קידמה באמצעות טכנולוגיה") והיא שועטת על הכביש ביהירות של ברון, מביטה על נתיניה העממיים רק במראה האחורית ודוהרת מבעד מסך כבד של גשם בהתבצרות מגובשת עד לתחתונים.

לא הכול היה שחור ולבן באודי בחזקת המשפחתית הגדולה בשנות ה-90, עד שהגיעה ה-A4 ושינתה את פני הדברים. אבל היום, בדור הרביעי של הסדרה עומדת המכונית בקו הראשון של המותג הגרמני של פולקסווגן תוך מאבק מותח נגד ב.מ.וו, מרצדס ועוד כמה חברות על הלחם והחמאה של המנהלים המצטיינים. בפועל, מתנדנד הדירוג של ה-A4 ביחס ישיר ליכולת של ב.מ.וו להכתיב את הקריטריונים בתחום ההתנהגות, אולם באודי משיבים עם אבזור נדיב, בקרות מתוחכמות ומכסים את פלח המכירות בצורה תחרותית שתעמיד כל צד על המשמר לאורך שנים, גם אם לבווארית תמיד נשמר יתרון קל.

בשנה האחרונה כאמור, ה-A4 קיבלה מתיחת פנים עדינה ומרעננת. במסגרתה, החטיבה שומרת על ההופעה הכללית ומחדדת אלמנטים קלים בחוץ ובפנים, ומצרפת אליה מנוע בנזין טורבו משופר עם 170 כ"ס ותיבת הילוכים רציפה מסוג מולטיטרוניק. אז מה טומנת בחובה החבילה המעודכנת למנהל שאוהב לנהוג?

ודי A4 מולטיטרוניק 1.8 ל' טורבו 170 כ"ס. ניר בן טובים
אודי A4 המחודשת במבחן/ניר בן טובים

עיצוב: אודי, אי אפשר לטעות

להוציא אינפיניטי, אין יצרנית רכב בין שלוש-חמש הגדולות לה מכוניות "מנהלים" מסוגננת ואופנתית שתסובב לכם את הצוואר יותר מפעם אחת - ואולי בשנית אל תוך הלילה כשתאורת הקסנון בועטת לכם בעורף. אודי, וזה מרכיב קבוע אצלה בכל הדגמים, מבססת קו עיצובי אחד בלבד ועליו מכשירה את כל יתר המכוניות. זאת בניגוד אגב לקיה לדוגמא, שלוקחת חרטום ובוחרת לעבד צורות שונות ומושכות מדגמי מיני ועד קרוסאוברים כדי לתת בידול לכל אחת מהשכבות.

השינוי הגדול באודי A4 המחודשת, מוקרן בעיקר בפגוש הקדמי ובבתי התאורה הספורטיביים השוכנים מצדי הגריל הענקי - שגם הוא, במידה מסוימת, מחודש. מעבר לזה, ישנם עוד כמה תוספות בסט החישוקים במהדורות כאלה ואחרות (S-ליין), אבל אתם חייבים להיות פריקים של אודי כדי לעמוד על הרשימה הקצרה הזו ולתת ביקורת אישית אם זה לטעמכם או לא.

בתא הנוסעים אין הרבה פשרות בהנדסת האנוש או דיפון החומרים של פולקסווגן. אודי שומרת על איכות גבוהה מאוד בכל האזורים הפנימיים - מוקפדת ומאורגנת למופת, וזאת תוך התקנת מערכות בידור ומידע מצוינות וקלות לשימוש (להוציא חסרון של מחשב דרך מלא שבולט בהעדרו בגרסה הנבחנת).

למושב הנהג כיוון חשמלי מלא, כולל הקשחה. הוא אינו מהנוחים ביותר שחווינו אבל עונה על הדרישות של מכונית גומאת מרחקים שתקל עליכם בנסיעות ממושכות. מול הנהג, לוח המחוונים הקלאסי של אודי - צג מרכזי וקטן ובמרכז בקרת בידור מגוונת עם שליטה מלאה על תכונותיו השונות של הרכב, המכשיר הסלולרי (בלו-טות') ועד לאופציות שיהוי באורות, המגבים ועוד. חיישני החניה הכפולים - מלפנים ומאחור, פועלים היטב במקומות צפופים ומסייעים להימנע מנשיקות עם פגושים.

המרחבים ב-A4 די שגרתיים - מקום לחמישה אנשים, אם כי בשורה שתיים העניינים עלולים להפוך לאינטימיים יתר על המידה - במיוחד אם אתם גבוהים ורחבים. תא המטען לעומת זאת רחב, עמוק ובעל שפת טעינה נגישה ומציע 480 ל' בנפח.

אודי A4 מולטיטרוניק 1.8 ל' טורבו 170 כ"ס. ניר בן טובים
אודי A4 מולטיטרוניק 1.8 ל' טורבו 170 כ"ס/ניר בן טובים

מנוע: הרבה כוח, וגם שקט

לוחצים על מתג ההנעה ומתכוננים לתזוזה. מנוע הבנזין של אודי A4 הינו חדש (אפשר גם להגדירו משודרג) באגף היוקרה המשפחתי, ומצויד בנפח של 1.8 ל' טורבו FSI (הזרקת דלק) ומגדש טורבו בודד. הוא שקט, מדויק, וכפי שדף הנתונים מראה התפוקה עלתה בגרסה זו מ-160 ל-170 כ"ס והמומנט אוסף עוד קמצוץ סיוע בטווח הטורים ומתייצב על 32.6 קג"מ המתקבלים כבר ב-1,400 סל"ד. אל המנוע, משודכת תיבת הילוכים מולטיטרוניק רציפה, וכאן נציין כי זו אינה תיבה נחותה שכן חלוקת ההילוכים בקרביה הרבה יותר מורגשת מכפי שנהוג לקבל בתמסורות אלה, והיא מפקחת על המנוע ביעילות ובחסכון.

ביצועים הם כנראה לא הצד הכי חזק של ה-A4 בגרסה זו, אבל היא משכנעת ומתנהגת בחדווה כשעולים אל מהירות תלת ספרתית ומתחילים לספור את השניות בין ההאצות ולקזז מאיות; מהמקום, היא מצליחה להחזיר נתון של 9 שניות ל-100 קמ"ש, ומ-80 ל-120 קמ"ש לוקח לה קצת פחות מ-7 שניות שלמות. לא למהר ולדון אותה כ"כבדה" על גלגליה, משום שהאשמה נופלת על התיבה הרציפה ובקרת היציבות - ברמיסה עזה על המצערת היא מהססת קלות גם בניהול ספורט, והמצב הידני לא הכי נוח לשימוש ממילא (רק בבורר ההילוכים).

יחד עם זאת, יכולת השיוט שלה מקבלת ציון גבוה מאוד. בכבישים המהירים היא פונה לעקוף מכוניות ומשאירה אותן מתנשפות במאמץ להדביק אותה. בעיר להבדיל, העסק יכול להיות קצת יותר הפגנתי בהתנהלות מבחינת הנהג: התיבה הרציפה לא תמיד ננעלת במקומה והמכונית "גולשת" מעט אחורנית. לא נחרוץ ונאמר שהיא אינה מתאימה לערים, שכן היא גם חסכונית במידה ראויה בעזרת 'מנגנון עצור וסע' (דימום הרכב בעת עמידה ממושכת). צריכת הדלק הממוצעת שלה, תחת תנאים משתנים עומדת על כ-11.5 ק"מ לליטר.

אודי A4 מולטיטרוניק 1.8 ל' טורבו 170 כ"ס. ניר בן טובים
אודי A4 מולטיטרוניק 1.8 ל' טורבו 170 כ"ס/ניר בן טובים

התנהגות, יכולת תמרון

אודי A4 מכוילת ומנוסחת כפי שמתחייב ומצופה ממנה בשם הטבעות הכסופות בחזית, כל עוד לא מפנטזים על אקשן סוחף שימסמר אתכם למושב הנהג. המשמעות היא, שאודי A4 מתפקדת ברהיטות על הכביש, נוחה ומהודקת, מנומסת, מתנהגת בצורה בטוחה בכבישים מאתגרים, בולמת טוב ומפגינה אחריות בהאטות ומנסה לתקשר עם הנהג דרך היגוי חשמלי - בהצלחה חלקית אגב (אינו מהחדים).

בכבישים הישראלים החורפיים של צפון ישראל, הגשומים והחלקלקים, היא מצייתת בנאמנות לכל הפקודות מעמדת השליטה, ושומרת על תת היגוי מתון ולא נחרדת כשהגוף מתנדנד מצד לצד. החרטום מחמיר לעתים בתגובות, אך מקפיד לשמור על הקו במהירות גבוהה ומהנה והצמיגים אוחזים את הכביש במסירות ולא מרפים גם תחת עומסים רציניים. יכולת הבלימה שלה גם היא זוכה לצרור מחמאות נעימות כאמור, אם כי המחץ אינו מודגש מספיק ובמיוחד בירידות תלולות ניכר כי כושר הספיגה דועך קלות.

את כביש החוף, הצפון, או כל מקטע "מהיר" אחר בארץ בו תחצו את אורכה מקצה לקצה, היא בולעת תחת הגלגלים בקלילות. השיכוך שלה מצליח לבטל כמעט כל מפגע על הכביש, למעט התרסקויות קטנות על בורות שמזעזעים לעתים את הסרן האחורי וגורמים לתחושה לא נעימה ליושבים מאחור.

אודי A4 מולטיטרוניק 1.8 ל' טורבו 170 כ"ס. ניר בן טובים
אודי A4 מולטיטרוניק 1.8 ל' טורבו 170 כ"ס/ניר בן טובים

אודי, לא יותר ולא פחות

אודי A4 המחודשת לא מבצעת קפיצת מדרגה משמעותית ביחס לדגם הקודם, אבל היא ממשיכה בקו האיכותי שהסדרה חרתה על דגלה מאז יומה הראשון. התכונות הרבות שמאפיינות אותה מקבלות בדגם זה עוד חיזוקים לקרביים - בין אם במנוע, התיבה או האמצעים במערכות הפנים, ואין ספק שהיא תמשיך להוות תחרות קשה לכל מכונית שתחפוץ לעמוד לפניה במאבק על המשפחתיות האירופאיות המובילות בסגמנט.

את אודי A4 תוכלו לרכוש בתמורה לכ-260 אלף שקלים, וזוהי עלות משתנה בהתאם למפרט שתבחרו. אולם מעבר לכל הגשעפט הקוסמטי, מעניין יותר יהיה לפגוש אותה השנה מתמודדת בפעם הראשונה לא רק מול צמד הגרמניות שאוזכרו בוועידה המסורתית, אלא הן מול קדילאק ATS שמצוידת בהנעה אחורית ותנסה לרכז את אור הזרקורים לכוון ארה"ב.

קונים רכב חדש? קבלו מבחן דרכים

עוד על אודי בוואלה! רכב

"לייק" אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully