וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר מיסוי מופחת ליבוא כלי ספורט מוטורי

27.12.2012 / 12:40

לוואלה! רכב נודע כי נחתם צו יבוא לכלי רכב לספורט מוטורי במיסוי מופחת מכ-90 אחוזים לכדי 19 ועד 16 אחוזים. מתחרים בלי לקרוע את הכיס

בשורה משמחת לספורט המוטורי החוקי בישראל. לוואלה! רכב נודע היום, כי הבוקר נחתם באופן רשמי הסכם מיסוי חדש עם משרד האוצר לקביעת מיסוי מופחת ליבוא רכבי מירוץ ייעודיים. לאחרונה פורסם כי בכוונת משרד האוצר לקבוע רף גבוה של 90 אחוזי מס על יבוא רכב לעיסוקי ספורט מוטורי (זהה למיסוי ביבוא רכב רגיל), מה שגרם למבוכה של ממש בענף ולתקיעת ההתפתחות בישראל.

אולם, בסופה של מסכת דיונים ארוכה, הסכים משרד האוצר לחזור בו מקביעה זו ולהוריד בשיעור ניכר את רף המיסוי לכדי 19 ועד 26 אחוזים, בהתאם למדינות המוצא ליבוא. הפחתה משמעותית זו במיסוי תאפשר יבוא מסודר ונגיש יותר לציבור של כלי רכב תחרותיים, לרבות אופנועי מוטוקרוס, רכבי מירוץ ייעודיים ועוד ולהתחרות בהם בעלויות נמוכות בהרבה.

גדי אבירם, מנכ"ל מטרו מוטור: "מטרו האמינה לאורך כל השנים ומאמינה גם היום, שספורט מוטורי צריך להיות ספורט עממי שהינו חלק מרכזי מתרבות נהיגה במדינה מתוקנת וכמו בכל מדינה ממדינות העולם, עליו להיות זמין ונגיש לרבים, ולא רק לקומץ בעלי אמצעים. מיסוי מופחת לכלים תחרותיים יאפשר לקהל רחב ככל האפשר לרכוש כלי תחרותי ולהתחרות בו בעלויות נמוכות, מה שלחלוטין לא היה מתאפשר במסגרת מיסוי מלא".

תגובת רשות המיסים: "כלים תחרותיים היו אסורים ביבוא עד אמצע שנת 2012. על מנת לאפשר קיום של ענף ספורט זה בישראל, חתם שר האוצר בחודש יולי 2012 על צו המאפשר יבוא של כלים תחרותיים, המיוחדים לנהיגה ספורטיבית, וכן חלקי חילוף של כלים אלה ולבוש וציוד מגן, המיוחדים לנוהגים ולרוכבים.

עוד מוסיפים ברשות, כי "בעקבות פניות לשר האוצר, בנוגע להקלות במסי היבוא החלים על כלים תחרותיים, מתקיימות בימים אלה התייעצויות בינמשרדיות בנושא".

עוד חדשות ספורט מוטורי בוואלה! רכב

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

ראלי חרמון אילת. קובי ליאני
ראלי חרמון אילת/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully