וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיום: מהירות הנסיעה המרבית עולה

המהירות המרבית תעלה היום ל-110 קמ"ש במקטעים שהוכרזו על כביש ירושלים-ת"א, כביש מכבית והקטע בין קיסריה לעתלית בכביש החוף. בקרוב: כביש 6 יעלה ל-130 קמ"ש

החל מהיום (שלישי), ועל רקע הסערה החורפית המתחוללת בחוץ, מהירות הנסיעה המותרת במספר כבישים מהירים ברחבי הארץ עולה ל-110 קמ"ש, כך הוכרז בשבוע שעבר על ידי שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ. זאת נעשה במסגרת הנחיות שניסח משרד התחבורה בשנת 2010, לפיהן יש להעלות את המהירות בכבישים ל-110 קמ"ש בכפוף להחלטותיו של צוות בטיחות מקצועי.

במסגרת התכנית, מהירות הנסיעה בכביש ירושלים-ת"א בקטע שבין מחלף שער הגיא למחלף גנות תטפס מ-100 ל-110 קמ"ש (רף אכיפה מעל 120 קמ"ש), ותכלול למעשה גם את הקטע של מחלף בין שמן עד צומת לטרון.

לנוסעים בכביש החוף, הוחלט כי המהירות בקטע הכביש שבין קיסריה לעתלית תעלה ל-110 קמ"ש ובשלב השני שטרם אושר, ניתן יהיה לנסוע במהירות זו גם עד העיר חיפה. בעתיד, גם לנוסעים מקיסריה לכוון ת"א תהיה אפשרות לנהוג במהירות זו.

בנוסף לאלה, המהירות בכביש מכבית (חוצה בר-אילן אל פתח תקווה והסביבה), תעלה המהירות המרבית מאיזור מחלף בר אילן למחלף נחשונים מ-90 ל-110 קמ"ש, בעוד המהירות בכביש 5 ממחלף הכפר הירוק לראש העין תעמוד על 100 קמ"ש.

העלאת המהירות המרבית, נעשתה לאחר שלא נרשמה כל השפעה שלילית על בטיחות הנהגים ולא חלה עלייה בקרב תאונות הדרכים בכבישים בהם עלתה המהירות החוקית ל-110 קמ"ש. בחלק מהכבישים - כך מציינים במשרד, אף נרשמה ירידה בכמות התאונות. "הנחתי את אנשי משרדי להתאים את מהירויות הנסיעה בכל כביש חדש שנסלל, בהתאם לתנאי הכביש, זאת, גם במטרה למנוע קנסות מיותרים מנהגים", מציין שר התחבורה.

בכביש 6 ("חוצה ישראל"), נערך משרד התחבורה להגביר את המהירות המרבית המותרת עד 120 קמ"ש (130 קמ"ש בפועל), אולם הוראה זו דורשת תיקון תקנה ואישורה בוועדת הכלכלה של הכנסת. עם זאת, הצפי הוא שהאישור יתקבל במהלך החודשים הקרובים.

עוד חדשות בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully