וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי בלי נהג עולה על כביש ציבורי

מדינת נוואדה בארה"ב התירה לאודי להפעיל מכונית מסוג אודי TT ללא נהג על כבישים רגילים, והפכה אותה לראשונה מבין יצרניות הרכב שלוקחת צעד משמעותי אל עתיד התעבורה

בפעם הראשונה בעולם, מקבלת יצרנית רכב היתר להפעיל מכונית אוטונומית על כביש ציבורי, כך מדווחים כלי-התקשורת בארה"ב. מדינת נוואדה העניקה לאודי רשיון מיוחד על כבישיה במיוחד עבור האודי TT שנוסעת בפיקוח בקרה ממחושבת ללא מעורבות ישירה של נהג. תחת הסכם זה, הכתירה אותה ליצרנית הרכב היחידה שעושה זאת והשלישית בסך הכול אחרי 'גוגל' וענקית הצמיגים 'קונטיננטל'.

לפני אודי, הייתה זו גוגל כאמור שזכתה ברשיון בנוואדה בחודש מאי אשתקד, ומאז מפעילה את המכונית גוגל סטריט וויו (טויוטה פריוס) בכל רחבי העולם, שעה שקונטיננטל מדביקה את הפער בחודש האחרון כפיילוט זמני עם מכונית קונספט.

הרשיון שהנפיקה המדינה לאודי יאפשר לה להמשיך ולפתח את הטכנולוגיה ב-TT (מנוע 2.0 ל' טורבו 265 כ"ס), שלדברי מתכנניה פועלת בדומה למטוס על מצב "אוטומטי". המגנון מאפשר למכונית לבצע פעולות פשוטות כמו להאיץ ולבלום וכן להחנות, אולם בכל רגע נתון יכול הנהג היושב ברכב לקחת פיקוד חזרה על המכונית במצבי חירום ולמקרה תקלה.

מזה כמה שנים, עומדות מכוניות אוטונומיות כחלק מרכזי במערך המחקר והפיתוח של חטיבת אודי וקונצרן פולקסווגן. עוד בשנת 2010, מטה החברה בסיליקון וואלי בחן אודי TT ללא נהג יחד עם אוניברסיטת סטנפורד במסגרת מירוץ 'פייקס פיק' המפורסם. המכונית השלימה בגפה 156 פניות על מרחק של כמעט 20 קילומטרים בפרק זמן של 27 דקות.

עוד מדינות בארה"ב דנות בחודשים האחרונים היכן מותר יהיה להכשיר מכוניות אלה לבצע ניסויים בכבישים ציבוריים. דיווחים שיוצאים מלאס-וגאס, היכן שנערכת בימים אלה תערוכת האלקטרוניקה CES רומזים על איזורים מסוימים בקליפורניה שמכינים את הקרקע. כך או אחרת, זהו בהחלט אישור לכך שהיצרניות מביעות אמון גדול בטכנולוגיה, כאשר ברקע מתחזקת תחרות גדולה ביניהן על קידום הפיתוחים לשימוש מציאותי; וולוו וקדילאק גם הן בתמונה, לקסוס השיקה מערכת דומה השבוע על בסיס ה-LS (גם נבחנת לרישוי) ואלה מפתחות מערכות אוטונטמיות משלהן (כל אחת מכוון שונה), בתקווה לראותן טועמות אספלט ציבורי אולי כבר בשנה הקרובה.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully